راهنمای خرید

راهنمای خرید فلش مموری تبلیغاتی

راهنمای خرید فلش مموری تبلیغاتی

راهنمای خرید فلش مموری تبلیغاتی: مدت‌ها است که از عرضه اولین نسل لوح فشرده (سی‌دی و دی‌وی‌دی) می‌گذرد و دیگر به پایان این تکنولوژی نزدیک می‌شویم. لوح فشرده در طی سال‌های گذشته جای خود را به هارد اکسترنال، فلش مموری و نسخه پیشرفته‌تر آنها یعنی فضای مجازی ابری داده است.

بدون شک فلش مموری یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نمونه‌های حافظه جانبی است که از کاربری ساده و خانگی تا نمونه‌های حرفه‌ای آن همچنان تولید می‌شود. در سال 2000 میلادی اولین نسل فلش مموری به وجود آمد اما آنقدر ابتدایی و گران بود که کسی آن را به حساب نمی‌آورد. اما طولی نکشید تا امروزه بسیاری از مردم یک فلش مموری در دسته کلید خود داشته باشند.

کاربرد فلش های مموری تبلیغاتی

این حافظه‌ جانبی برای انتقال داده‌هایی مثل فیلم، عکس و موسیقی به کار می‌رود و یا گاهی خود به عنوان حافظه اصلی و برای اجرای یک سیستم عامل استفاده می‌شود. در دنیای دیجیتال، عواملی همچون به‌روز بودن، کاربردی بودن، قیمت مناسب و به‌صرفه تعیین کننده ارزش و نهایتا میزان گسترش یک محصول می‌شوند. بنابراین برای تهیه یک فلش مموری باید این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا به میزان اعتبار و کیفیت آن پی ببریم.

گسترش روز افزون تکنولوژی و دنیای دیجیتال باعث شده که بیش از هر زمان دیگر در زندگی از آن بهره ببریم. این تاثیر و نفوذ به حدی بوده است که به عنوان هدیه بتوان از آن یاد کرد. در نگاه اول همه چیز بسیار پیش پا افتاده و مورد قبول به نظر می‌آید.
اما باید در نظر داشته باشیم که این گونه هدایا بیش از هر چیز به واسطه کاربردشان استفاده می‌شوند. دقیقا برخلاف یک گلدان تزیینی، که تنها اسم گلدان را یدک می‌کشد ولی ارزش و اعتبارش به واسطه زیبایی و خلق هنرمندانه‌اش است نه کاربرد اصلی گلدان.

با طرح این مثال شاید بتوان گفت که اگر فلش مموری را بر اساس چیزی بیش از کاربرد اصلیش انتخاب کنیم، به عنوان هدیه، ارزشمند‌تر نیز خواهد شد. به عبارت دیگر اگر کاربرد یا جنبه‌ی جذاب دیگری در یک فلش مموری مشاهده شود، آنگاه ارزشی بیش از پیش خواهد داشت.

حجم ذخیره سازی و سرعت انتقال داده فلش مموری

مهم‌ترین ویژگی یک فلش مموری میزان حجم ذخیره سازی آن است. معمول‌ترین نمونه‌ها در بازار فروش از ۸ گیگابایت شروع می‌شود و نهایتا تا 512 گیگابایت خاتمه می‌یابد. البته باید در نظر داشت که افزایش حجم ذخیره سازی با افزایش قیمت همراه خواهد بود. این اعداد و ارقام با توجه به نیاز شما تعیین می‌شود و برای یک کاربرد معمولی، و یا برای استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی، یک فلش مموری با حجم 8 یا 16 گیگابایت مناسب خواهد بود.

حجم ذخیره سازی و سرعت انتقال داده فلش مموری
پس از حجم، سرعت انتقال داده بسیار اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به نسل و کیفیت تراشه فلش‌ها این سرعت انتقال تغییر خواهد کرد. این مورد در حجم‌های بالاتر، بسیار بیشتر به چشم می‌آید و داشتن استاندارد USB 3 به این سرعت انتقال کمک بسیاری می‌کند.

در اغلب موارد سرعت خواندن و نوشتن فلش مموری بر روی جعبه آن درج می‌شود تا از آن برای مقایسه استفاده شود. فراموش نکنید که این اعداد در حالت ایده آل به دست می‌آید و در استفاده معمول ممکن است کمی اختلاف وجود داشته باشد.

طرح و ظاهر فلش مموری

پس از آشنایی و انتخاب حجم و سرعت انتقال مناسب در فلش مموری، حال بهتر است به ویژگی بعدی آن توجه کنید. اهمیت این مورد در کاربرد فلش مموری تاثیر چندانی نحواهد داشت و به بحث ارزشمند شدن کالا به عنوان راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی مرتبط خواهد بود.

به طور معمول جنسی که برای ساخت بدنه یک حافظه فلش استفاده می‌شود فلز، سیلیکون، کریستال یا پلاستیک است. هرکدام ظاهر منحصر به فرد خود را دارند و تنها نمونه فلزی در این میان کمی استحکام بیشتری خواهد داشت. شکل‌های مختلفی برای یک فلش وجود دارد، که آن را خاص، جذاب یا عجیب جلوه می‌دهد. همینطور برخی طراحی‌ها در مقابل آسیب فیزیکی مثل آب خوردگی و ضربه از آن محفاظت می‌‍کند.

برخی از آنها کوچک و ظریف هستند که مناسب قرارگیری در دسته کلید، کیف پول و یا پنل پخش خودرو خواهند بود. این طراحی کوچک گاهی با داشتن یک جلد محافظ چرمی همراه است تا از آن محافظت بهتری انجام دهد.
نمونه‌ی دیگری از فلش‌ها حالتی شیک و کلاسیک دارند، که اغلب فلزی هستند و به عنوان هدایای رسمی‌تر به کار گرفته می‌شوند.

حفظ ظاهر فلز با روکشی طلایی یا سطحی تراش خورده به جذابیت آن می‌افزاید. فلش مموری‌هایی که به صورت کارت طراحی می‌شوند مخصوص استفاده به عنوان هدایای سازمانی تبلیغاتی خواهند بود، چرا که فضای بسیار خوبی را برای چاپ طرح، لوگو و عبارت تبلیغاتی را در اختیار می‌گذارد.

استفاده از ظاهری مشابه جواهرات با استفاده از کریستال و ذرات براق و شیشه‌ای هم در طراحی حافظه فلش مموری متداول است، اما بر خلاف موارد قبلی امکان چاپ کمی در اختیار می‌گذارد.

اشکال بسیار متنوعی برای یک فلش دیده می‌شود. از نمونه‌های ساده و یک تکه گرفته تا مدل‌های در دار، چرخشی، گیره‌ای، مگنتی و یا به شکل یک کلید، که هر کدام جذابیت خاص خودش را دارد. اما برخی از آنها با این تغییر ظاهر کاربردی دیگر هم به فلش مموری اضافه کرده‌اند.

فلش‌هایی که به صورت دستبند طراحی می‌شوند تا به راحتی و زیبایی بر دست قرار بگیرند و یا فلش مموری خودکاری (چندکاره)، که شامل خودکار، چراغ ال‌ای‌دی و قلم لمسی (استایلوس) است، نمونه‌های موفقی در این زمینه هستند. به این ترتیب در این محصولات، شما علاوه بر یک فلش مموری، کاربردی اضافه بر آن را خواهید داشت.

ویژگی‌ های پیشرفته فلش مموری

اگر قصد دارید هدایای خود را خاص و منحصر به فرد جلوه دهید به ویژگی‌هایی دقت کنید که در موارد مشابه دیده نمی‌شوند. فلش مموری‌هایی که دارای یک رابط اضافه میکرو یو‌اس‌بی هستند می‌توانند بدون هیچ وسیله اضافی به گوشی و تبلت متصل شوند.

بیشتر بخوانید: لباس های تبلیغاتی ابزار بازاریابی نامحدود

این نوع رابط “OTG” نام دارد و با توجه به گوشی‌های بازار در سه مدل لایتنینگ (Lightning)، میکرو یو‌اس‌بی تایپ بی (Micro USB type B) و  میکرو یو‌اس‌بی تایپ سی (Micro USB type C) یافت می‌شود. حتی نمونه‌هایی که با اثر انگشت رمزگذاری می‌شوند و یا از طریق وای‌فای متصل می‌شوند هم در دسترس خواهند بود. همه این ویژگی‌ها به خاص شدن هدیه شما کمک زیادی خواهد کرد.

ویژگی‌ های پیشرفته فلش مموری

راهنمای خرید فلش مموری تبلیغاتی درمورد گارانتی محصول

در صورتی که یک فلش مموری با کیفیت تهیه کنید احتمال خرابی آن کم است، ما به هر حال داشتن حداقل 12 ماه گارانتی موجب آسایش خاطر خواهد بود. دقت داشته باشید که خدمات گارانتی برای این کالاها، تعویض فلش مموری در صورت مشاهده سلامت فیزیکی خواهد بود.

با مطالعه موارد بالا قادر خواهید بود که یک فلش مموری را به عنوان هدیه‌ای درخور انتخاب کنید. تنها نکته‌ای که باقی‌خواهد ماند هزینه‌ای است که در قبال این هدیه می‌پردازید. پیشنهاد می‌شود برای هدایای تبلیغاتی گسترده از موارد ارزان‌ که حجم و سرعت پایین‌تر اما ظاهر جذاب دارند استفاده شود و در موارد دیگر در جهت هدیه دادن به شخص خاص، از فلش مموری‌های پیشرفته و حرفه‌ای استفاده کنید.

مطلب جذاب درمورد یلدا با عنوان شب یلدا فرصتی برای هدیه دادن مهر و دوستی که می توانید مطالعه کنید.


سوالات متداول

چگونه می توان با فلش مموری تبلیغات انجام داد؟

ما در مجموعه حس هفتم فلش مموری در حجم های مختلف داریم که شما می توانید یک کلیپ تبلیغاتی قبل از اهدا هدیا داخل آنها بزارید، و قالب های ما برای فلش بسیار متنوع است و قابلیت چاپ لوگوی شما روی آنها وجود دارد

برای خرید فلش تبلیغاتی چه حجم حافظه ای مناسبت است؟

فلش مموری ها امروزه از ۸ گیگ حافظه شروع می شود تا چند ترابایت، اما بهترین حجم برای خرید فلش تبلیغاتی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت است این حجم هم مناسب استفاده روزمره است و هم از لحاظ قیمتی برای شما بصرفه تر است