راهنمای خرید

انواع پاوربانک تبلیغاتی و راهنمای خرید آن

انواع پاوربانک تبلیغاتی و راهنمای خرید آن

اگر قصد خرید انواع پاوربانک تبلیغاتی را دارید با ما همراه باشید. با همه‌گیر شدن استفاده لوازم الکترونیکی همچون موبایل‌ و لپ‌تاپ، نیاز به دسترسی مناسب به جهت شارژ کردن، بیش از پیش به یک ضرورت تبدیل شده است. امکان دسترسی به پریز برق در هر زمان و مکانی میسر نیست. ممکن است در حین سفر، به هنگام ورزش یا در مواقع ضروری نیاز به شارژ مجدد گوشی موبایل داشته باشید.

وجود یک پاوربانک بسیاری از این نیاز‌ها را جوابگو خواهد بود. پس اگر قصد تهیه هدایای تبلیغاتی را دارید، در نظر داشتن انواع پاوربانک تبلیغاتی ، که بسیار کاربردی و مفید به نظر می‌آید، گزینه قابل تاملی است. پاوربانک نیازی تمام نشدنی است.

تولیدکنندگان و کمپانی‌های دستگاه های الکترونیکی همواره سعی بر بهبود عملکرد باتری، افزایش ظرفیت آن و کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌ها دارند، اما به دلیل سیر صعودی استفاده از این دستگاه‌ها و افزایش مصرف باتری، نیاز به انواع پاوربانک تبلیغاتی همچنان از بین نرفته است.
حتی بدون در نظر گرفتن این سیر صعودی، نباید طول عمر مفید برای یک باتری را فراموش کرد، و حقیقت این است که این کالای مصرفی روزی عمرش به سر می‌رسد و نیاز به تعویض آن خواهد بود.

انواع پاوربانک تبلیغاتی

شارژرهای همراه توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. کارکرد اصلی آنها یکی است اما در جزییات با هم متفاوت هستند. بر اساس نیاز مخاطب دسته‌های کلی برای انواع پاوربانک وجود دارد. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و این دست ابزارها باتری به نسبت کوچکتری را در خود دارند.

اما نیاز به شارژ سریع و بدون هدر رفت در آنها بیش از باقی ابزارها است. بنابراین پاوربانکی برای یک گوشی موبایل مناسب است که حداقل جریان و ولتاژ استاندارد را رعایت کند. همینطور یک خروجی اضافه به جهت شارژ سریع گوشی و تبلت‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند داشته باشد. داشتن نشانگر به روی پاوربانک به جهت نمایش شارژ باقیمانده هم از ویژگی‌های خوب آن به شمار می‌رود.

انواع پاوربانک تبلیغاتی

برای لپ‌تاپ و الترابوک‌ها این روند کمی متفاوت خواهد بود. در ابتدای کار قدرت و کیفیت پاوربانک برای تامین برق مورد نیاز لپ‌تاپ در اولویت خواهد بود. نشانه انواع پاوربانک تبلیغاتی لپ‌تاپ مرغوب، توانایی روشن نگه داشتن دستگاه بدون باتری یا با باتری کاملا خالی شده لپ‌تاپ است. این دست شارژرهای همراه اغلب توانایی یکبار شارژ کامل باتری دستگاه را دارند و از لحاظ ابعاد و وزن کمی بزرگتر و سنگین‌تر خواهند بود.

نمونه پیشرفته‌ای از پاوربانک‌ها وجود دارد که با استفاده از بردهای تشخیص، به صورت هوشمند جریان و ولتاژ مورد نیاز را تشخیص داده و آن را تامین می‌کند. این پاوربانک‌ در یک بازه مشخص از شدت جریان و ولتاژ، قادر به شارژ کردن خواهد بود که به روی جعبه یا بدنه آن قابل مشاهده است.

باتری‌های بکار رفته در انواع پاوربانک تبلیغاتی لیتیوم‌یون یا لیتیوم‌ پلیمر هستند که در وزن، دوام و سرعت شارژ تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنند. اما نهایتا سازنده اصلی این باتری‌ها کمپانی‌های نام آشنایی مثل سامسونگ و پاناسونیک است. پس بیش از اینکه به برند یک پاوربانک توجه کنید، بهتر است به دوام و کیفیت آن اهمیت بدهید.

همه چیز درباره ظرفیت پاوربانک

پاوربانک‌ها دارای ظرفیتی محدود هستند که آن را با واحد میلی‌آمپر‌ساعت (mAh) بیان می‌کنند. این ظرفیت به روی جعبه یا بدنه پاوربانک درج می‌شود و مهم‌ترین ویژگی برای خرید آن به شمار می‌رود. الزاما بیشتر بودن ظرفیت پاور بانک تبلیغاتی دلیل بر بهتر بودن آن نیست. چرا که به همان میزان بزرگ و سنگین خواهد شد و ضمنا زمان بیشتری برای شارژ شدن خواهد برد.

بهتر است پیش از تهیه پاوربانک و یا هدیه دادن آن، به محاسبه ظرفیت مورد نیاز بپردازید. به این صورت که ظرفیت باتری گوشی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و هر آنچه که نیاز به شارژ توسط انواع پاوربانک تبلیغاتی را دارد را باهم جمع کنید و عدد به دست آمده را معیار اولیه خود قرار دهید. پس از آن به همزمانی شارژ دستگاه‌ها توجه داشته باشید و اگر قرار است دو یا چند دستگاه را همزمان شارژ کنید.

از تعداد خروجی مناسب با جریان مورد نیاز به روی پاوربانک مطمئن شوید. به طور مثال ظرفیت باتری گوشی موبایل آیفون ایکس حدود 2700 میلی‌آمپر است. برای دو مرتبه شارژ در طی روز حدود 5400 میلی‌آمپر انرژی نیاز است.

علاوه بر این اگر نیاز به یک مرتبه شارژ آیپد پرو 11 باشد به عدد قبلی ما 7800 میلی‌آمپر دیگر اضافه خواهد شد و حاصل آن 13200 میلی‌آمپر می‌شود. پس شما به این ترتیب نیاز به پاوربانکی با ظرفیت حداقل 13200 میلی‌آمپر خواهید داشت.

همه چیز درباره‌ی ظرفیت پاوربانک

بیشتر بخوانید: انواع چاپ هدایای تبلیغاتی

اما این تمام ماجرا نیست! از آنجا که باتری‌ها در طی یک فرآیند انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کنند و سپس آن را بازپس می‌دهند، میزانی از این انرژی هدر خواهد رفت. و بخش دیگری از آن به جهت متفاوت بودن ولتاژ ممکن است زودتر به پایان برسد. به عبارت دیگر یک ظرفیت اسمی برای پاوربانک‌ها وجود دارد که با کسر اتلاف انرژی به میزان واقعی آن تبدیل خواهد شد.

این راندمان در برخی پاوربانک‌ها مشخص شده است و در بسیاری موارد هم از عنوان آن چشم پوشی می‌کنند. به طور کلی یکی از انواع پاوربانک تبلیغاتی خوب راندمانی بین 60 الی 90 درصد خواهد داشت، که آن هم بسته به شرایط استفاده، ممکن است کمی تغییر کند.

قابلیت های پیشرفته پاوربانک

همانطور که گفته شد، پاوربانک‌ها جزو محصولات دیجیتال هستند و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند که باعث سریع شارژ شدن گوشی و تبلت خواهد شد. این یک ویژگی عالی برای پاوربانک محسوب می‌شود که تاثیر مستقیمی بر قیمت آن نیز خواهد داشت. حتی ممکن است در بعضی مدل‌ها امکان شارژ وایرلس هم وجود داشته باشد.

این دست ویژگی‌ها به خصوص به جهت هدیه دادن به اشخاصی که از اهمیت زیادی برخوردارند مهم خواهد بود. از دیگر قابلیت‌های پیشرفته برای انواع پاوربانک تبلیغاتی می‌توان به داشتن چراغ قوه، کابل لایتنینگ یا میکرو یو‌اس‌بی سرخود، سرعت شارژ بالای پاوربانک، شارژر سولار (شارژ شدن توسط نور خورشید)، خروجی USB type C، و کنترل شارژ پس از پر شدن باتری اشاره کرد.

اگر قصد خرید ست هدیه دیجیتالی را دارید که اقلامی در کنار پاور بانک قرار بگیرد راهنمای خرید فلش مموری تبلیغاتی می‌توانید شما را برای خرید فلش مموری راهنمایی کنید.

طراحی و بدنه پاوربانک ها

پاوربانک‌ها به جهت کاربردی که برایشان در نظر گرفته شده، متفاوت طراحی می‌شوند. استفاده در شرایط خاصی که امکان برخورد آب و ضربه خوردن پاوربانک وجود دارد ممکن است آسیب جدی به آن وارد کند. به همین‌منظور باید از مواردی که در مقابل این آسیب‌ها مقاوم هستند استفاده کرد.

انواع پاوربانک‌ تبلیغاتی ابعادی بزرگ‌تر دارند و جنسی متشکل از پلاستیک و سیلیکون آن را در مقابل این آسیب‌ها مقاوم می‌کند. به یاد داشته باشید که باتری‌ها در مقابل فشار، حرارت و ضربه حساس هستند و این تمهیدات صرفا به جهت کاهش آسیب دیدن انجام می‌شود.

طراحی و بدنه پاوربانک ها

اما متداول ترین انواع  پاوربانک تبلیغاتی ظاهری مدرن و کوچک‌تر دارد. در طراحی این مدل سعی بر این شده که شارژر همراه خیلی دست و پاگیر نباشد و زیبایی و ظرافت در طراحی آن کاملا مشهود است. حتی نمونه‌هایی وجود دارند که در کیف پول جای می‌گیرند و برای چند درصد شارژ گوشی کافی خواهند بود. اغلب از جنس فلز تراش خورده، پلاستیک و کریستال هستند.

اما در این میان نمونه‌های زیباتری هم دیده می‌شود که با رویه‌ای از چرم و دوختی ظریف آن را بیش از پیش جذاب کرده است. این نوع پاوربانک‌ها به جهت استفاده برای هدایای تبلیغاتی هم مناسب هستند. هم از جهت امکان و فضای چاپ به روی بدنه و هم از بابت زیبایی و طراحی جذاب آن بهترین گزینه برای این نوع تبلیغات خواهند بود.

انتخاب پاوربانک به عنوان هدیه تبلیغاتی

پاوربانک امروزه یک کالای بسیار کارآمد و ضروری قلمداد می‌شود. همین احساس نیاز، دلیلی بر مناسب بودن آن به عنوان هدیه به دوست، همکار و یا در وسعت بیشتر استفاده از آن به عنوان ست هدیه تبلیغاتی خواهد بود. اما چنانچه قصد استفاده از انواع پاوربانک تبلیغاتی به عنوان هدیه تبلیغاتی را دارید به چند نکته توجه کنید.

از امکان چاپ به روی بدنه آن اطمینان حاصل کنید تا در صورت نیاز به چاپ و درج یک عنوان یا لوگو به مشکل بر نخورید. داشتن ضمانت نامه و گارانتی معتبر می‌تواند تضمینی برای کیفیت و دوام کالا باشد. نهایتا به بسته بندی و طرح مناسب آن دقت کنید تا آنچه که برای مخاطبینتان مناسب‌تر است را مورد استفاده قرار بدهید. امیدواریم که از مطالب فوق استفاده کافی را کرده باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی


سوالات متداول

پاوبانک های تبلیغاتی در چه حجم هایی تولید می شود؟

پاور بانک های در اندازه های مختلف و حجم های مختلفی تولید می شوند که هرکدام مناسب شرایط خاصی است، عموما پاوربانک در اندازه های ۵۰۰۰ میلی آمپر در کمترین حجم و ۵۰۰۰۰ هزار میلی آمپر در بالاترین حجم تولید می شوند

چاپ برروی پاوربانک های تبلیغاتی چگونه انجام می شود؟

مجموعه حس هفتم لوگو برند شما را به صورت چاپ لیزر که نوعی چاپ بسیار با کیفیت و ماندگار است روی بدنه این پاوربانک ها حکاکی می کند