مقالات

آداب غرفه داری در نمایشگاه

آداب غرفه داری در نمایشگاه

نمایشگاه یکی از رویدادهای تجاری پربازده و ثمربخشی است که می‌توانید برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید. اما مگر آداب غرفه داری در نمایشگاه به همین سادگی‌هاست؟ اصلا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چطور باید بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خود بکشانید؟!

هدایای نمایشگاهی یکی از راه‌های بسیار موثر برای جلب بازدیدکنندگان نمایشگاه به غرفه مدنظر خواهند بود. اما در کنار تهیه هدایای نمایشگاهی خلاقانه و کاربردی باید مهارت‌های ارتباطی و رفتارهای هوشمندانه‌ای را نیز در جزءبه‌جزء غرفه داری خود رعایت کنید.

درواقع نمایشگاه فرصتی طلایی برای تبلیغات زنده خواهد بود که در آن مجال کافی برای معرفی خود، برندتان، توانمندی‌ها و موفقیت‌هایتان و همچنین خدمات و محصولاتتان را خواهید داشت. اگر آداب غرفه داری در نمایشگاه را بلد باشید به‌راحتی می‌توانید از بار عملی نمایشگاه و حضور بی‌نظیر بازدیدکنندگان استفاده کنید تا تعداد مشتریانتان افزایش یابد و همچنین گامی مهم و استوار در جهت توسعه روابط تجاری سودمند برند برداشته شود‌.

غرفه‌دار خوب کیست و آداب غرفه داری در نمایشگاه چیست؟

برای بررسی آداب غرفه داری در نمایشگاه مهمترین موردی که باید بررسی کنیم، ویژگی‌های یک غرفه‌دار خوب است. در وهله اول به‌هیچ عنوان نباید فردی را به‌عنوان غرفه‌دار خود انتخاب کنید که نسبت‌به برند، توانمندی‌ها، افتخارات، سوابق، محصولات و خدمات آن غریبه باشد. غرفه‌دار باید فردی آگاه و آشنا با محصولات و خدمات برند باشد و با روابط عمومی بالایی که دارد ارتباط خوبی را با بازدیدکنندگان نمایشگاه برقرار سازد.

غرفه‌دار خوب کیست و آداب غرفه داری در نمایشگاه چیست؟

توجه کنید که غرفه‌دار نمایشگاه به‌عنوان نماینده برند، پرسنل و مدیران شرکت دیده می‌شود و هرگونه برخوردی که داشته باشد، به حساب تمام شرکت برداشت خواهد شد. بنابراین حتی طرز لباس پوشیدن، نگاه‌ها، طرز صحبت کردن و بیان غرفه‌دار در جذابیت غرفه شما اثرگذار است و باید فردی را به‌عنوان غرفه‌دار انتخاب کنید که رفتارهایش مورد تاییدتان باشد.

غرفه‌داری محجوب، باوقار، مودب، آراسته و خوش سروزبان همان چیزی است که موجب جاذبه بیشتر غرفه نمایشگاهی‌تان می‌شود و مشتریان بیشتری را به غرفه‌تان جلب می‌کند.

بیشتر بخوایند: نمایشگاه بین المللی چوب تهران

مهمترین آداب غرفه داری در نمایشگاه برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر

  1. غرفه‌داری فعال و پویا را در غرفه نمایشگاهی‌تان قرار دهید که بازدیدکنندگان بیشتری جذب غرفه شوند.
  2. غرفه‌دار باید توانایی ارائه اطلاعات دقیق و جذاب در مورد کالاها و خدمات برند را دارا باشد و نیازهای مشتری را به‌خوبی بشناسد.
  3. شناخت کافی از شرکت و همچنین شرکت‌های رقیب، دیگر ویژگی یک غرفه‌دار حرفه‌ای است که در عملکرد برند در نمایشگاه تاثیرگذار خواهد بود‌.
  4. غرفه نمایشگاه باید همیشه تمیز، مرتب و منظم باشد و هرگاه مشتری اراده کرد، کالاها آماده بازدید باشند.
  5. برای شناخت بهتر مخاطب هدف و افزایش فروش، لازم است غرفه‌داری را به‌کار بگیرید که مشخصات مهم بازدیدکنندگان را به‌خاطر بسپارد.
  6. غرفه‌دار تنها باید از آمار و امتیازات واقعی مرتبط با محصولات و خدمات استفاده کند و به‌هیچ عنوان شایسته نیست با آمار دروغ و یا افراط و تفریط در معرفی اقلام، مشتری را کلافه و یا متعجب کند.
  7. مهمترین آداب غرفه داری در نمایشگاه؛ غرفه‌دار باید حوصله کافی را برای پاسخ به سوالات و راهنمایی مشتریان داشته باشد.
  8. روابط عمومی بالا و پرهیز از خیلی تند و یا خیلی آهسته صحبت کردن، از دیگر آداب غرفه داری در نمایشگاه است که مخاطب را به سوی شما می‌کشاند.
  9. تحت هر شرایطی حفظ ادب، وقار و متانت توسط غرفه‌دار مهم و حیاتی است و غرفه‌دار حق بی‌احترامی به مشتریان را ندارد.
  10. مذاکرات طولانی و پرحرفی غرفه‌دار در بسیاری مواقع می‌تواند باعث کلافگی بازدیدکنندگان شود، پس از انجام این کار هنگام غرفه داری در نمایشگاه بپرهیزید.

مهمترین آداب غرفه داری در نمایشگاه برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر

دیگر نکات مهم آداب غرفه داری در نمایشگاه

  1. به‌هیچ عنوان در غرفه نمایشگاهی‌تان دخانیاتی از جمله سیگار را استعمال نکنید و آدامس نجوید. چراکه این کار مانع بازدید و بررسی دقیق مشتری و تعامل بازدیدکنندگان با شما می‌شود و فرهنگ سازمان را پایین می‌آورد.
  2. درصورت مشاهده توقف بی‌مورد افراد در مقابل غرفه نمایشگاه، غرفه‌دار موظف است تذکرات لازم را داده و به‌طور جدی برخورد کند.
  3. به‌هیچ عنوان نباید غرفه‌دار به همراه دوستان و آشنایان خود، غرفه را ترک کند و مشغول سرگرمی خود شود. چراکه بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت‌به بازدیدکنندگان، مانع از مراجعه ایشان به غرفه می‌شود.
  4. غرفه‌دار نمایشگاه نباید حس بی‌تفاوتی و بیکاری داشته باشد و یا برای سرگرمی با تلفن همراه خود یا کتاب و مجله سرگرم شود، بلکه مهم است که فرد مادام درحال حرکت و رفت‌وآمد در غرفه بوده و پویا و سرزنده باشد.
  5. دیگر آداب غرفه داری در نمایشگاه؛ به‌هیچ عنوان نباید رفتار غرفه‌دار به‌نوعی باشد که مشتری تصور کند غرفه‌داری شغل اصلی فرد نبوده و او به زور اینجا آستانه است! بلکه فرد باید با علاقه و اشتیاق و جدیت اطلاعاتی کامل و دقیق را در اختیار مشتری قرار دهد.
  6. ایستادن غرفه‌دار در جلوی غرفه نیاید مانع بازدید از محصولات درون غرفه شود. معمولا گوشه سمت راست یا چپ غرفه مکان‌هایی هستند که چندان اختلالی را در بازدید از سایر بخش‌ها به‌وجود نمی‌آورند و غرفه‌دار می‌تواند در آنجا بایستد.
  7. بهتر است غرفه‌داری را به‌کار بگیرید که به زبان انگلیسی و همچنین ادبیات فنی و تخصصی مرتبط با فعالیت برند مسلط باشد.
  8. بسیار مهم است که غرفه‌دار فن بیان خوبی داشته باشد و هنگام ورود و خروج بازدیدکنندگان ایشان را با خوشامدگویی و استقبال گرم بدرقه کند.

مطلب پیشنهادی: ۹ ویژگی هدایای تبلیغاتی بتنی

خرید هدایای نمایشگاهی و افزایش بازدیدکنندگان غرفه

از مهمترین آداب غرفه داری در نمایشگاه خرید هدیه است و خرید و اهدای هدایای تبلیغاتی از نوع هدایای نمایشگاهی تاثیر حیرت‌انگیزی را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر به غرفه‌تان خواهد داشت.

خرید هدایای نمایشگاهی و افزایش بازدیدکنندگان غرفه

هدایای نمایشگاهی عمدتا هدایایی کوچک و ارزان و درعین‌حال باکیفیت و کاربردی هستند که نشان می‌دهند تا چه حد برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و به‌نوعی فرهنگ سازمانی ارزشمند، خلاقیت و حسن نیتتان را نزد بازدیدکنندگان جلوه می‌دهند. جذابترین هدایای نمایشگاهی حس هفتم عبارتند از:

  • اقلام دیجیتال از جمله پاوربانک، پایه نگهدارنده فلزی لپتاپ، اسپیکر
  • بطری کشویی، تراول ماگ، ماگ، ست فلاسک و فنجان و نعلبکی
  • دکوراتیو مکعبی
  • ساعت چوبی رومیزی
  • جعبه ابزار تبلیغاتی
  • چراغ مطالعه

 به‌عنوان هدیه نمایشگاهی بهتر است هدیه‌ای را تهیه کنید که هم در فضای نمایشگاه و هم در خارج از آن کاربردی باشد و با تکرار شعار تبلیغاتی، نام و لوگو تجاری برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار سازد. برای خرید بهترین هدایای نمایشگاهی با تیراژ بالا و بهترین کیفیت تنها کافیست با کارشناسان مجموعه بزرگ حس هفتم تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: روز بزرگداشت زمین و بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *