هدیه

شش مورد از مهمترین آداب شرکت در نمایشگاه

شش مورد از مهمترین آداب شرکت در نمایشگاه

نمایشگاه‌ها بهترین بهانه برای ایجاد آگاهی از برند و توسعه پایگاه مشتریان هستند. اما اگر می‌خواهید تاثیری ماندگار بر مشتریانتان ایجاد کنید و چند برابر هزینه صرف‌شده برای شرکت در نمایشگاه بازده دریافت کنید، باید با آداب خاصی در نمایشگاه ظاهر شوید.
در مقاله حاضر با شما درباره ۶ مورد از مهم‌ترین آداب شرکت در نمایشگاه صحبت کرده‌ایم و دستورالعمل‌هایی را برای حضور بهتر در نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی در اختیار شما قرار داده‌ایم. حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آداب شرکت در نمایشگاه چیست؟

در مجموعه تبلیغاتی حس هفتم در این مطلب میخواهیم کمی درباره آداب حضور در نمایشگاه با شما صحبت کنیم. آشنایی با این آداب به شما کمک می‌کند که حضور موفق‌تر و موثرتری در نمایشگاه‌ها داشته باشید و هزینه‌هایی که صرف کرده‌اید هدر نخواهد شد.

1. زبان بدن غرفه‌داران

زبان بدن غرفه‌داران، از جمله مهم‌ترین چیزهایی‌ست که باعث جذب یا دفع مشتریان به غرفه شما می‌شود. برای اینکه کارکنان شما با زبان بدن خود رفتاری حرفه‌ای را به بازدیدکنندگان منتقل کنند، باید نکات زیر را درباره زبان بدن مد نظر قرار دهند:

  • بایستند و در مقابل غرفه به شرکت‌کنندگان سلام دهند.
  • لبخند بزنند و با بازدیدکنندگان تماس چشمی برقرار کنند.
  • به‌جای صحبت با همکارانشان، با بازدیدکنندگان غرفه صحبت کنند.
  • فقط در صورتی روی صندلی بنشینند که مشتری هم روی صندلی نشسته باشد.
  • دست‌ به‌ سینه نباشند و دست‌ها را داخل جیب‌هایشان قرار ندهند.
  • پرانرژی، بااعتمادبه‌نفس و مودب باشند.
  • پس از خروج بازدیدکنندگان از آنان تشکر کنند.
  • وارد غرفه کسب‌وکارهای دیگر نشوند.

2. آداب شرکت در نمایشگاه رفتار با مشتریان

افراد با هدف خاصی وارد غرفه شما می‌شوند. بنابراین، پس از این‌که برند شما در وهله اول توجه آنان را به خود جلب کند، این کارکنان شما هستند که با رفتار خود ماندن یا نماندن آن‌ها را تعیین می‌کنند. از این رو، باید از قبل کارکنان را نسبت به رفتار مناسب در غرفه‌های توجیه کرده باشید.

آداب شرکت در نمایشگاه چیست؟

غرفه‌داران باید به‌ گرمی با مشتریان سلام و احوالپرسی کنند و از آنها بپرسند که آیا مایل هستند درباره محصولات و خدمات شما بیشتر بدانند یا نه. این‌گونه، آنان برای ارائه اطلاعات تحت فشار قرار نخواهند گرفت. همچنین، در صورت لزوم، به‌صورت مودبانه و صمیمانه اطلاعات تماس آنان را دریافت کنند تا بعدا در اختیار کارشناس فروش مربوطه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: آداب غرفه داری در نمایشگاه

علاوه بر این، بهتر است غرفه‌داران شما در زمان حضور در غرفه چیزی نخورند. ممکن است مشتریان وقتی ببینند که کارکنان شما مشغول غذاخوردن هستند، از واردشدن به غرفه و سوال‌پرسیدن از آنان امتناع کنند. همچنین، بهتر است از نشستن روی صندلی خودداری کنند تا به‌راحتی بتوانند با مشتریان وارد مکالمه شوند و از آنان اطلاعات لازم را دریافت کنند. این بخشی از شش مورد از مهمترین آداب شرکت در نمایشگاه ها است.

3. آداب شرکت در نمایشگاه‌ و عملکرد مناسب غرفه داران

هر یک از افراد دلایل خاصی برای بازدید از نمایشگاه‌ها دارند. بنابراین، غرفه‌داران باید سریعا بتوانند خود را به آنان معرفی کنند و از آنان بپرسند که دنبال چه چیزی هستند. اینجاست که آماده‌ کردن یک متن خوشامدگویی جذاب، تعامل‌برانگیز و مختصر، می‌تواند به کمک شما بیاید.

آداب شرکت در نمایشگاه‌ و عملکرد مناسب غرفه داران

وقتی افراد از غرفه شما بازدید می‌کنند، به احتمال زیاد هدفشان کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شماست. بنابراین، کارکنان شما باید اطلاعات کاملی از محصول را به آنان ارائه دهند. آن‌ها باید از مهارت‌های لازم برای گفت‌وگو با مشتریان و ترغیب‌کردن آنان به خرید برخوردار باشند و برای پاسخ‌دادن به سوالات باز شرکت‌کنندگان آماده باشند.

بیشتر بخوانید: توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی

4. جذاب‌بودن طراحی و چیدمان غرفه

همه آدم‌ها زیبایی را دوست‌دارند و به هر چیزی که چشمشان را بگیرد، جذب می‌شوند. خوشبختانه یا متاسفانه، این مسئله درباره برگزاری نمایشگاه‌ها هم صدق می‌کند و جذابیت غرفه شما بر جذب مشتریان به غرفه شما تاثیر چشمگیری دارد.

سعی کنید غرفه‌تان را هماهنگ با ماهیت کسب‌وکارتان طراحی کنید و در انتخاب المان‌های آن، تناسب با هویت بصری برندتان (مثلا رنگ سازمانی، لوگو و…) را حتما رعایت کنید. همچنین، محصولتان را در نظر داشته باشید و از ناهماهنگی‌های شدید بین دکوراسیون غرفه و ماهیت، محصولات و خدمات کسب‌وکارتان پرهیز کنید.

5. اعطای هدیه و یادگاری

یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها، ایجاد آگاهی از برند است. اگر چه اعطای تخفیف و ارائه پیشنهادات ویژه کاربرد هدایای تبلیغاتی بسیار خوبی هستند، اما هیچ چیز به‌ اندازه هدایای شخصی نام برند شما را در ذهن مشتریانتان ماندگار نمی‌کند. سعی کنید دست‌پر در نمایشگاه‌ها ظاهر شوید و چیزی برای هدیه‌دادن به بازدیدکنندگان در نظر بگیرید، به‌ویژه اگر مخاطبین و بازدیدکنندگان شما کسب‌ و کارهای B2B است.

در واقع، اعطای هدایای نمایشگاهی یکی از اساسی‌ترین آداب شرکت در نمایشگاه‌‌ها هستند. از این طریق، شما به مشتریان بالقوه خود اعلام می‌کنید که در وهله اول، آن‌ها هستند که برای شما اهمیت دارند، نه صرفا بازاریابی محصولات و افزایش فروش. در نتیجه، اعتبار شما نزد آنان افزایش پیدا می‌کند، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و احتمال این‌که با شما پای میز مذاکره بنشینند هم بیشتر خواهد شد.

6. تعامل با مشتریان یکی از مهمترین آداب شرکت در نمایشگاه‌

همه آدم‌ها از قهرمان‌بودن خوششان می‌آید. بنابراین، در داستان بازدید مشتریان از غرفه کسب‌ و کارتان، طوری رفتار کنید که گویی قهرمان قصه آن‌ها هستند. بدین منظور، پس از ورود آن‌ها به غرفه‌تان، بلافاصله درباره محصولاتتان و مزایای آن‌ها صحبت نکنید. سعی کنید از آن‌ها سوال بپرسید و گفت‌وگو را بر محوریت تجربیات شخصی آنان مدیریت کنید.

تعامل با مشتریان یکی از مهمترین آداب شرکت در نمایشگاه‌

از آن‌ها بپرسید که در چه شرکتی کار می‌کنند و چه چیزی بیشتر از همه توجه آنان را در نمایشگاه به خود جلب کرده است. افراد دوست دارند که درباره تجربیات خود صحبت کنند. اگر شما به آنان اجازه دهید که تجربیاتشان را با شما به‌اشتراک بگذارند، خاطره مثبت و ماندگاری از برند شما در ذهن آنان نقش خواهد بست.

مشتریان دوست ندارند که بدون توجه به نیازها و تمایلاتشان، آماج پیشنهادات فروش قرار بگیرند. به‌جای این‌که در مورد مزایا و خصوصیات محصولات شرکتتان سخنرانی کنید، سوالات عمومی از آنان بپرسید و سپس بحث را به‌سمتی بکشانید که در خلال صحبت‌هایتان بتوانید پیشنهادات منحصربه‌فردتان را برای آنان به نمایش بگذارید.

سخن پایانی

برای اینکه از شرکت در نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی نهایت بهره را ببرید، باید با شش مورد از مهمترین آداب شرکت در نمایشگاه‌ها را حفظ کنید. در مقاله حاضر ۶ مورد از مهم‌ترین این آداب‌ها را به شما معرفی کردیم و مفصل درباره آن‌ها بحث کردیم. به‌ نظر شما مهم‌ترین آدابی که شرکت‌کنندگان یک نمایشگاه باید به آن‌ها پایبند باشند کدام است؟

بیشتر بخوانید: سفارش آنلاین هدایای تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *