هدیه

توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی

توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی

هدیه دادن یک راه خوب برای نشان‌ دادن ارزش مخاطب برای یک شرکت یا برند است. توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی نقش مهمی در ایجاد آگاهی و ارتباط میان یک برند و مخاطب آن دارد. انتخاب هدایای تبلیغاتی توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی و گروه سنی افراد ارتباط قوی‌تری بین مخاطب و برند می‌سازد.

بیش از نیمی از بزرگسالان از یک محصول تبلیغاتی به طور منظم استفاده می‌کنند. آیا این خبر خوبی برای اختصاص بودجه به این بخش نیست؟ چه کسی از دریافت یک هدیه کاربردی و مطابق با میل خود خوشحال نمی‌شود؟

پروفسور Kern توضیح می‌دهد که: «هدیه ممکن است برای قدردانی یا ایجاد ارتباط باشد»، همچنین می‌گوید: «هدیه ممکن است برای نشان‌ دادن احترام یا یک عمل متقابل باشد … شما چیزی به من می‌دهید، پس من به شما چیزی می‌دهم». همین توضیح کافی است تا متوجه شویم هدایای تبلیغاتی پیوند قوی‌تری بین مخاطب و شرکت مربوطه شکل داده و در او احساس تعهد ایجاد می‌کنند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی زیبا و کاربردی اشتیاق افراد را برای استفاده از خدمات یک شرکت یا برند بیشتر می‌کند. شخصیت هدایای تبلیغاتی پیام مستقیمی برای مشتریان دارد: ما به مخاطب خود اهمیت می‎‎‌دهیم. اما وقتی از شخصیت یک هدیه صحبت می‌کنیم دقیقاً به چه نکاتی اشاره داریم. با این مقاله برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر همراه باشید.

انتخاب هدایای تبلیغاتی توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی مخاطب چگونه است؟

منظور از توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی چیست؟ چگونه هدایایی را انتخاب کنیم که مخاطب هدف از آن لذت ببرد؟ مهم نیست که به چه میزان از افراد شناخت دارید، انتخاب هدایای تبلیغاتی بر اساس شخصیت مخاطب همیشه کار سختی است. هر شخصیت روش‌های متفاوت خود را در فکر‌کردن، عمل‌کردن و برقراری ارتباط دارد. تفاوت افراد در شخصیت ارتباط مستقیمی با ترجیحات آن‌ها در دریافت هدیه نیز دارد.

انتخاب هدایای تبلیغاتی توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی مخاطب چگونه است؟

آشنایی با انواع تیپ های شخصیتی

مدلی به نام دیسک (DISC) برای تعریف تیپ های متفاوت شخصیت افراد استفاده می‌شود. خیلی نیاز نیست این مسئله را کارشناسی کنیم، اما برای شناخت تیپ‌های شخصیت باید ویژگی‌های دیسک را دقیق بررسی کرد. خلاصه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی رایج در هر دسته‌بندی DISC در زیر آورده شده است.

تیپ های شخصیتی D: D ابتدای لغت Dominance به معنی تسلط یا غلبه است و به شخصیت‌هایی با این ویژگی اشاره دارد. مثل کاپیتان، راننده، معمار و مبتکر. این تیپ شخصیت به کنترل نتایج آینده، اجرای قواعد خود معروف است و به برتری بر دیگر رقبا تمایل دارد.

تیپ های شخصیتی I: I ابتدای لغت Influence به معنی تأثیر است و به شخصیت‌های تاثیر‌گذار اشاره دارد. مثل اینفلوئنسر، تشویق‌کننده یا مشوق و انگیزه دهنده. این تیپ شخصیت با ایده‌های نو و خلاقانه هیجان‌زده می‌شود و ایجاد روابط و تجربیات جدید تمایل دارد.

تیپ شخصیتی S: S ابتدای لغت Steadiness به معنی ثبات است و به شخصیت‌هایی با این ویژگی اشاره دارد. مثل مشاور، برنامه‌ریز و اسپانسر مالی. این تیپ شخصیت با صلح، امنیت و رفاه دیگران انگیزه می‌گیرد و به احساس امنیت، اعتماد و اطمینان تمایل دارد.

تیپ شخصیتی C: C ابتدای لغت Conscientiousness به معنی وظیفه‌شناسی است و به شخصیت‌هایی با این ویژگی اشاره دارد. مثل ویراستار، تحلیلگر و پرسشگر. این تیپ شخصیت با منطق، اطلاعات یا داده‌ها و حل مسئله انگیزه می‌گیرد و به اطلاعات دقیق و راه‌حل‌های منطقی تمایل دارد.

انتخاب هدایای تبلیغاتی بر اساس تیپ شخصیت مخاطب اهمیت زیادی در انتخاب هدیه برای او دارد. مثلاً فردی که خونگرم، مردم مدار و حامی (S) است باید هدیه‌ای در راستای همین ویژگی خود دریافت کند. آن‌ها معمولاً هدیه‌ای آرامش‌بخش را ترجیح می‌دهند. این نوع هدیه به آن‌ها احساس آرامش و قدر‌دانی می‌دهد. از‌طرف دیگر، فردی با تیپ شخصیتی (I) از هدیه‌ای هیجان‌انگیز و تجربه‌های جدید استقبال می‌کند.

راهنمای انتخاب هدایای تبلیغاتی توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی زمانی بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارد که مطابق سلیقه او باشد. ایجاد هیجان در مخاطب باتوجه‌به تیپ شخصیت او یک استراتژی خوب برای ماندگاری در ذهن مخاطب است. در نتیجه، شناخت شخصیت هدایای تبلیغاتی و تیپ شخصیت افراد اولین گام برای خرید هدایای تبلیغاتی است.

بیشتر بخوانید: کاربرد رنگ و حس در هدایای تبلیغاتی

خرید هدیه برای تیپ شخصیت D

این تیپ شخصیت به دلیل اعتمادبه‌نفس و تمایل به موفقیت، ترجیح می‌دهد هدایایی دریافت کند که او را به اهداف خود نزدیک‌تر کند. کارت عضویت در یک باشگاه، کارت هدیه، ساعت، لوازم خودرو،  انواع ست های هدیه نفیس، محصولات دیجیتال و اقلام با ارزش و کاربردی برای این تیپ هدایای تبلیغاتی خوبی هستند.

خرید هدیه برای تیپ شخصیت I

این تیپ شخصیت به دلیل تمایل به ایده‌های جدید و خلاقانه ترجیح می‌دهد هدایایی دریافت کند که به او تجربیات جدید و الهام‌بخش بدهند. ابزار طراحی یا هر هنر دیگر، محصولات دیجیتال، ست پذیرایی و کتب نفیس برای اجرای ایده‌های خلاقانه‌ی آن‌ها هدایای مناسبی هستند.

خرید هدیه برای تیپ شخصیت S

این تیپ شخصیت به دلیل صلح‌طلب بودن به احساس امنیت و آرامشی که هدیه به او می‌دهد توجه دارد و احساس هدیه اهمیت دارد. آن‌ها یک جفت دمپایی راحت، پتو، یک هدیه احساسی، ست صنایع‌دستی نفیس و محصولات چرم را به دلیل راحتی و احساسی بودن ترجیح می‌دهند. توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی برای این گروه مهم است.

بیشتر بخوانید: خرید هدایای سازمانی خاص

خرید هدیه برای تیپ شخصیت C

این تیپ شخصیت به دلیل منطق و حس کنجکاوی خود مثل تیپ D هدایای کاربردی را ترجیح می‌دهد. آن‌های وسایل قابل‌استفاده را به دکوریجات ترجیح می‌دهند. کتاب‌های موردعلاقه، یک پازل پیچیده، محصولات دیجیتال و دیگر هدایای کاربردی دیگر برای این تیپ جذاب است.

توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی متناسب با تیپ شخصیت افراد را از کجا تهیه کنیم؟

شناخت تیپ شخصیت افراد و توجه به آن هنگام خرید هدیه تبلیغاتی هم فرایند انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند و هم به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که مخاطب با دریافت هدیه هیجان‌زده شده و با احتمال بیشتری از آن استفاده می‌کند.

توجه به شخصیت هدایای تبلیغاتی متناسب با تیپ شخصیت افراد را از کجا تهیه کنیم؟

مشاوران آگاه به شخصیت هدایای تبلیغاتی بهترین مشاوره را به شما در خصوص خرید انواع هدایای تبلیغاتی خواهند داد. هدایای تبلیغاتی باید مناسب شرکت، سازمان و کار شما در نظر گرفته شوند. مصرف‌کنندگان یک شرکت تولید لاستیک با مخاطبان یک شرکت فروش لوازم و تجهیزات پزشکی تفاوت دارند. شخصیت هدایای تبلیغاتی این دو شرکت باید استراتژی‌های متفاوتی را دنبال کنند.

فروشگاه هدایای تبلیغاتی حس هفتم با گرد‌آوری مجموعه‌ی متفاوتی از هدایا طیف وسیعی مخاطب و سلیقه را پوشش می‌دهد. هدایای چوبی، محصولات چرم، صنایع دستی، محصولات دیجیتال و هدایای پوشیدنی تنها بخشی از محصولات فروشگاه اینترنتی حس هفتم هستند.


سوالات متداول

ازکجا بدانیم چه تیپ هدایایی را باید خریداری کنیم؟

شما می توانید با مشاوران مجموعه هدایای تبلیغاتی حس هفتم تماس بگیرید و پس از دریافت اطلاعات کامل توسط کارشناسان ما، پیشنهاداتی را برای شما ارائّ میکنیم که می تواندی از بین آنها انتخاب خود را انجام دهید

چند مدل تیپ شخصیتی داریم و برای هرکدام چه هدایایی مناسب است؟

شخصیت ها در کل به ۴ دسته تقسیم می شوند شخصی های گروه D،I،C،S که در این مقاله بصورت جدا درمورد هریک از آنها توضیحاتی برای شناخت بیشتر داده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *