راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید هدایای نمایشگاهی

راهنمای انتخاب هدایای نمایشگاهی

راهنمای انتخاب و خرید هدایای نمایشگاهی: چه شما اسم آن را هدیه تبلیغاتی بگذارید، چه هر اصطلاح دیگری، شرکت کنندگان در هر نمایشگاهی، تعداد بی‌شماری از هدایا و کالاهای جذاب مختلفی را برای جذب و کشاندن بازدیدکنندگان برای غرفه خود در نظر می‌گیرند.

بهترین هدیه تبلیغاتی می‌تواند موجب ایجاد رغبت در بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتری شود و پیام بازاریابی شما را به ذهن آنها منتقل نماید. بدین ترتیب احتمال اینکه بازدیدکننده پس از اتمام تاریخ نمایشگاه به شما رجوع کند، بالا می‌رود.

در این راهنما، ما چند نکته‌ی کاربردی برای انتخاب و توزیع موثرترین و محبوب‌ترین هدایای نمایشگاهی را بازگو می‌کنیم. در صورتی که قصد دارید در یک نمایشگاه خوش بدرخشید و از رقبایتان متمایز شوید، این مطلب را به خاطر داشته باشید.

راهنمای انتخاب و خرید هدایای نمایشگاهی کاربردی و جذاب

حال بیایید با هم این راهنما در خصوص چگونگی انتخاب و عرضه‌ی هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی را مرور کنیم.

هدایای تبلیغاتی حتما “یک” ویژگی ثابت ندارند و می‌توانند از دیدگاه‌های مختلفی تهیه شوند. هم شما می‌توانید هدایا را با توجه به کاربرد و ماهیت کسب و کار خود تهیه کنید تا به نوعی یادآور زمینه‌ی فعالیت شما باشد.

راهنمای انتخاب هدایای نمایشگاهی کاربردی و جذاب

هم می‌توانید به سادگی  هرچه تمام‌تر، جذاب باشید. به ابزاری که در بین وسایل روزمره یک آقا یا خانم پیدا می‌شود فکر کنید. جاکلیدی، خودکار، چراغ قوه، متر و… همه این موارد هم می‌توانند به عنوان هدیه در نظر گرفته بشوند تا شما به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

زمانی هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها موثر است که محصولات قدرت دلربایی و فریبندگی بازدیدکنندگان در رویداد را داشته باشند، بنابراین هدیه‌های خود را به صورتی نظر بگیرید که بیشترین تاثیر را در مخاطب ایجاد کند.

هدایای تبلیغاتی موثر و کارا، با برند یک شرکت ارتباط ایجاد می‌کند و ظرفیت‌ها را به ذهن مخاطب گوشزد می‌کند. قبل از انتخاب آیتم‌های یک نمایشگاه، اول از خود بپرسید این هدایا تصویر برند شما، پرسونا و کمپین شما را به خوبی بازتاب می‌دهد یا خیر.

مطلب پیشنهادی: درمورد هدایای تبلیغاتی بیشتر بدانید

همگام سازی با برند

  • تا جای ممکن سعی کنید لوگوی شرکت خود را بر روی هدایای تبلیغاتی خود لحاظ کنید. به یاد داشته باشید هرچقدر هم هدیه شما جذاب باشد، بینام و نشان بودن آن شما را یک قدم به شکست نزدیک‌تر می‌کند.
  • به هدایایی فکر کنید که با صنعت و برند شما همخوانی داشته باشند. این کار موجب می‌شود بازدیدکنندگان برند و صنعت مربوطه شما را در ذهن خود همگام سازند و به شما جاذبه بیشتری در بازار مرتبط شما اعطا می‌کند.
  • اگر با یک نما و رنگ مشخص و سازمانی، کمپین نمایشگاهی خود را برنامه‌ریزی کرده‌اید، هدایایی را انتخاب کنید که حس و حال شما را به خوبی بازتاب دهند تا قدرت پیام برند خود را بیش از پیش تقویت سازد.

ارائه‌ی ارزش به مخاطبان شما

یکی از مهم‌ترین کارکردهای یک ست هدیه‌ تبلیغاتی نمایشگاهی، توانایی ایجاد کشش بین مشتریان و متقاضیان است. درحالی که هدایای تبلیغاتی منحصربفرد همیشه راهی عالی برای ایجاد تمایل به برند شما بوده‌اند، هدایای کاربردی می‌تواند ارزش برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد و تاثیر بلندمدتی را برای شما ایجاد کند.

 انتخاب هدایای ارزشمند نمایشگاهی

  • به هدایای تبلیغاتی روز پزشک فکر کنید که به سرعت برای بازدیدکنندگان قابلیت استفاده را داشته باشند مانند: کیف‌های همراه، خودکار، دفترچه یادداشت و امثالهم.
  • برخی از ارزشمندترین هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها آنهایی هستند که استفاده‌ای مکرر دارند، مانند چراغ LED و جاکلیدی دوکاره، شارژر موبایل و حتی پاوربانک.

 انتخاب هدایای ارزشمند تبلیغاتی

بهینه سازی بودجه بندی شما در نمایشگاه ها

  • هدایای مدیریتی تبلیغاتی گران قیمت ممکن است توجه مخاطب را به راحتی جذب کند، اما باید این را هم در نظر داشته باشید که شما به دنبال یافتن بهترین و سودمندترین راه حل هستید. بنابریان حتما به دنبال راهکارهای جایگزین ارزان قیمت‌تر هم باشید.
  • هدایای تبلیغاتی شما با اهداف و منظورهای مختلفی تهیه می‌شوند. بنابراین مخاطبانتان را دسته بندی نمایید و با توجه به بازخوردی که انتظار دارید از هر دسته مخاطب دریافت کنید، هدایا را بصورت ارزان قیمت تا گران قیمت و از کاربردی تا نفیس انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید غرفه‌ داران شما هدایای تبلیغاتی را حاتم بخشی نمی‌کنند و موجودی شما را در روز اول تمام نمی‌کنند. به جای این کار، اعمالی را شناسایی کنید که منجر به درخواست هدایای تبلیغاتی می‌شود. مانند گوش کردن به یک ارائه، اسکن کردن یک برچسب یا رد و بدل کردن کارت ویزیت به عنوان راهی برای ایجاد و ترغیب مشتری.

بهترین هدایای نمایشگاهی برای خرید

حضور پر قدرت در نمایشگاه­‌هایی که در سال جدید برگزار می­شود نیازمند برنامه‌­ریزی و هدف‌گذاری دقیق برای آن است، فرقی نمی­کند در چه زمینه‌­ای فعالیت دارید هدف مشترک همه کسب و کارها در نمایشگاه­‌ها شناخت بیشتر و ارتباط موثرتر با مخاطبین است، انتخاب بهترین هدایای نمایشگاهی می­تواند یکی از مهم­ترین بخش­‌های برنامه‌­ریزی حضور در انواع نمایشگاه‌­ها و رویدادهای اقتصادی باشد.

افراد مختلفی از نمایشگاه­‌ها بازدید می­‌کنند، با در نظر گرفتن جایگاه مخاطبین و مراجعین لازم است انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی را تدارک ببینید، برای مثال هدایایی که برای افراد عادی در نظر گرفته‌­اید نمی­تواند انتخاب مناسبی برای مدیران ارشد باشد، دسته­ بندی این هدایا و استفاده به جا از آن به شما کمک خواهد کرد بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود دریافت نمایید.

از دیگر نکاتی که در انتخاب بهترین هدایای نمایشگاهی در سال جدید باید مد نظر داشته باشید به روز بودن محصولاتی است که به عنوان گیفت در نظر گرفته­‌اید، با توجه به این که محصولات تبلیغاتی بسیار متنوع هستند ممکن است جلب نظر مراجعین کار ساده‌­ای نباشد، استفاده از هدایای سفارشی و به روز می­تواند جذابیت بیشتری برای مخاطبین داشته و کشش بیشتری را در آنها ایجاد کند.

پک هدیه تبلیغاتی برای نمایشگاه چیست

پک هدیه تبلیغاتی با انتخاب و کنار هم قرار دادن اقلام مختلف به دست می‌­آید، این پک‌­ها تنوع زیادی دارد و با توجه به کسب و کار خود و بودجه‌­ای که برای آن در نظر گرفته­‌اید می‌­تواند انواع مناسب آن را تهیه نمایید، از مزیت­‌های استفاده از پک‌­های هدیه تبلیغاتی زیبایی و شیک بودن آن است و با تنوع اقلام آن می­تواند سلایق مختلف را پوشش‌دهی کند، به همین دلیل در شرایطی که از سلایق و علاقه‌­مندی­‌های مخاطبین خود آگاهی کافی را ندارید می­تواند گزینه مناسبی باشد.

اگر قصد تهیه هدایای نمایشگاهی برای مدیران ارشد را دارید پک­‌های هدیه لوکس و ارزشمند را در نظر بگیرید، در دنیای پیشرفته امروزی هدایای دیجیتال می­‌تواند یک انتخاب کم ریسک باشد، چرا که بیشتر افراد و به ویژه مدیران کسب و کارهای مختلف با فناوری سر و کار دارند.

به همین دلیل محصولات دیجیتال بسیار کاربردی بوده و به صورت مداوم در طول روز مورد استفاده قرار می­گیرند، اقلام مختلف مانند فلش مموری، شارژ فندکی، پاور بانک، ساعت هوشمند، هدفون، ایرپاد، اسپیکر، سه پایه موبایل، هولدر موبایل و چراغ مطالعه می­‌تواند در این پک‌­ها قرار گیرد.

گیفت تبلیغاتی نمایشگاهی

گیفت تبلیغاتی نمایشگاهی باید هم سو با کسب و کار شما باشد، برای مثال اگر در زمینه فنی فعالیت می­‌کنید بهتر است هدایای مرتبط با آن را انتخاب کنید، جعبه ابزار تبلیغاتی در اندازه‌­های مختلف می­تواند یک انتخاب مناسب باشد، علاوه بر این از انواع ابزارهای چندکاره، متر و چراغ‌قوه نیز می­توانید استفاده کنید.

شما می­‌توانید گیفت­‌هایی را نیز برای شرکت­‌های همکار در نظر بگیرید، انواع ست‌­های رومیزی چوبی می­تواند پیشنهاد مناسبی باشد، این ست­‌ها با اجزای مختلف شامل تقویم، ساعت، جا خودکاری، جای یادداشت، گلدان و غیره روی میز کار بسیار کاربردی هستند و با کمک آن می­توان به وسایل خود نظم داد، مزیت استفاده از این نوع هدایا استفاده از آن در محیط کار است به همین دلیل در معرض دید افراد بیشتری قرار خواهد گرفت و از این طریق کسب و کار شما را به مخاطبین بیشتری معرفی خواهد کرد، با توجه به زیبایی محصولات چوبی و طراحی خاص آن امروزه بسیار مورد توجه هستند.

محصولات چرمی نیز خیلی طرفدار دارند و به دلیل دوام بالایی که دارند تا مدت­‌های زیادی مورد استفاده قرار می­گیرند، به همین دلیل نام برند شما را زنده نگه داشته و در ذهن­‌ها ماندگار می­سازد، انواع کیف اداری، پاسپورتی، کیف پول، کمربند و غیره در این گروه جای دارند.

راهنمای انتخاب و خرید هدایای نمایشگاهی ارزان

اگر کسب و کار نو پایی دارید و توانایی هزینه زیاد برای هدایای نمایشگاهی را ندارید نگران نباشید، چرا که هدایای مقرون به صرفه و ارزان نیز در صورتی که به درستی انتخاب شوند می­‌توانند بازدهی کافی را داشته باشند، اگر مخاطبین شما مراجعین عادی و عموم مردم هستند نیازی به هزینه زیاد برای هدایای لوکس و گران قیمت نیست.

هدایای مختلفی را می­توانید انتخاب کنید که برای طیف وسیعی از مراجعین کاربردی باشد. سررسیدهای تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین هدایا هستند که شرکت­‌های مختلف با چاپ لوگو و پیام کسب و کار خود به صورت سفارشی آنها را تهیه می­کنند. استفاده مکرر از این هدایا سبب می­گردد تعامل بیشتری با مخاطبین برقرار کنید، جا کلیدی و جاکارتی­ها نیز قیمت مناسبی دارند و برای همه افراد کاربردی هستند.

از دیگر هدایای نمایشگاهی ارزان می­توان به خودکارهای تبلیغاتی، دفترچه یادداشت، فولدر، انواع ماگ­ و لیوان، پایه موبایل، موس پد و غیره اشاره کرد، علاوه بر این می­‌توانید از تجهیزات جانبی خودرو مانند سطل زباله خودرو، آفتابگیر و نظم دهنده خودرو نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چه هدایایی برای مدیران مناسب است؟