هدیه

در مورد هدایای تبلیغاتی بیشتر بدانیم

در مورد هدایای تبلیغاتی بیشتر بدانیم

در مورد هدایای تبلیغاتی بیشتر بدانیم: هدیه تبلیغاتی یا Promotional Merchandise یک ابزار مرتبط به حوزه بازاریابی است. همانطور که در بطن این اصطلاح آمده، هدف آن ترفیع و تبلیغ برند، شرکت یا شخص مسئول اهدا کننده‌ی آن می‌باشد.

شاید تصور کنید برگردان انگلیسی هدیه‌ تبلیغاتی، اصطلاحی مانند Advertising Gift باشد(ترجمه تحت اللفظی)، اما طبق آنچه در بازاریابی آمده، این کالا یا هدیه، با ماهیت ترفیع عرضه می‌شود. هر چند ترفیع و تبلیغ در بسیاری اوقات شبیه به هم در نظر گرفته می‌شوند، اما باید به تفاوت این دو تعریف دقت شود.

تاریخچه هدیه تبلیغاتی، بازگشت به قرن هجدهم میلادی

طبق ادعاهای منابع معتبر، اولین باری که یک هدیه تبلیغاتی عرضه شد، در سال 1789 میلادی در آمریکا و جهت برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن انجام گردید. هرچند در آن زمان هیچ تعریفی از این نوع ابزارها وجود نداشت، اما اهدای هدایای سازمانی از این زمان رسماً آغاز گردید.

تاریخچه هدیه‌ی تبلیغاتی

در مورد هدایای تبلیغاتی بیشتر بدانیم بکارگیری روش‌های خلاقانه

در سال‌های اخیر انتقادهای بسیاری به هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها شد و دستورهایی از نهادهای مختلف به شرکت‌ها و ادارات برای توقف این فعالیت‌ها ابلاغ شد. اما با این حال جای نگرانی نیست. تا زمانیکه یک هدیه تبلیغاتی کاربرد داشته باشد و گیرنده آن از هدیه خود استفاده و بهره لازم را ببرد، اسراف و هدر رفتی صورت نمی‌گیرد.

برای دستیابی به چنین هدفی، خلاقیت، در نظر گرفتن جوانب کار و درک عمیق رفتارهای گیرنده یا گیرندگان هدایای تبلیغاتی شیک و کاربردی امری ضروری است. مسلماً وقتی شما هدیه‌ای در حد شان و رفتار یک شخص تهیه می‌کنید که با سبک زندگی وی سازگار است، فرد دریافت کننده نیز با خوشنودی کامل از لطف شما استفاده کرده و به نیکی از شما یاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ایده های برتر هدیه تبلیغاتی در نمایشگاه ها

هدایای تبلیغاتی فیزیکی یا هدایای تبلیغاتی غیرفیزیکی

با رشد تعامل افراد با اینترنت و دستگاه‌های هوشمند، شاهد این هستیم که شرکت‌هایی اقدام به اعطای هدایایی مدیریتی با ماهیت غیرفیزیکی یا مجازی می‌نمایند: مانند تخفیف ویژه، کاهش قیمت محصولات یا خدمات و غیره. هرچند ممکن است در نگاه اول این هدیه یک هیجان نسبی در نظر دریافت کننده ایجاد کند، اما تاثیرگذاری آن ممکن است آنچنان که انتظار می‌رود، چشمگیر نباشد.

در عوض هدیه تبلیغاتی فیزیکی یا کلاسیک، تاثیرگذاری نسبتاً بیشتر و پایدارتری در ذهن مخاطب دارد، چون مدام با آن سر و کار دارد و یکی از احساسات وی، یعنی حس لامسه با هدیه در ارتباط است. این ارتباط جدا از ارتباط چشمی است، چون ما ارتباط چشمی را در هدایای غیرفیزیکی هم شاهد هستیم.

هدایای تبلیغاتی فیزیکی یا هدایای تبلیغاتی غیرفیزیکی

یک قانون نانوشته (شاید هم نوشته شده، سخت نگیرید) در بازاریابی هم وجود دارد که اگر کالای عرضه شده توسط شما، قابل لمس باشد و این کالا به خوبی نیز تهیه و پرداخت شده باشد، احتمال جلب نظر مخاطب بصورت تصاعدی نسبت به برند شما افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی

مدیریت هزینه در تهیه هدایای تبلیغاتی

با وجود گرانی اقلام موجود در بازار و کمبود نسبی بودجه شرکت‌ها، عدم توفیق شرکت‌ها در اجرای برنامه‌های تبلیغاتی امری قابل پیش‌بینی است. اما این بدین معنی نیست که شما باید دور هدایای تبلیغاتی را خط بزنید. در روزگاری که “همه” درگیر مسائلی مختلف هستند.

آن شرکتی که قادر است ریسک موجود را مدیریت کرده و با چاشنی خلاقیت، راهکاری ایجاد کند، برنده است. ما ایرانیان در کشوری با فرهنگی غنی زندگی کرده‌ایم و دریچه‌های خلاقیت را همواره در اعصار مختلف گشوده‌ایم. شرکت حس هفتم نیز با در نظر گرفتن چالش‌های موجود و سلیقه‌های مرسوم، آماده همکاری با شما برای خلق یک هدیه تبلیغاتی با ارزش و مناسب اهداف شماست.

در صورتی که حس می‌کنید با هم می‌توانیم یک همکاری و تجربه‌ی خوب را رقم بزنیم، با ما تماس بگیرید. چند دقیقه صحبت تلفنی حتما تاثیر خوبی در نهایی کردن تصمیم شما خواهد داشت.