هدیه

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز

در این مطلب درباره انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز صحبت کرده‌ایم با ما همراه باشید. تا به‌ حال شده در حجم سرسام‌آور کار‌ها و پروژه‌هایی که باید انجام دهید کلافه و سردرگم شوید؟ روز و تاریخ از دستتان در برود و دیگر ندانید امروز چه روزی است، چه کاری باید انجام می‌دادید؟ کجا باید می‌رفتید یا حتی چه چیزی باید می‌خوردید و فراموش کرده‌اید؟!

در چنین شرایطی چه چیزی شما را از این شرایط پرکار و استرس نجات می‌دهد؟ اگر از ما بپرسید به شما می‌گویید برنامه‌ریزی و یادداشت برنامه‌های روزانه مطمئناً بهترین چیز است!

اگر این کار را تا امروز امتحان نکرده‌اید، یک‌بار امتحان کنید و ببینید که چه نتایج مثبتی دارد. سررسید‌ها و تقویم‌های مناسبتی یکی از بهترین ابزاری است که می‌تواند برنامه و کارهای شما را سروسامان دهد و خیالتان را از بابت کارها راحت کند.

فروش انواع سررسید و تقویم برای نوروز ۱۴۰۲

این روزها اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تهیه هدایای تبلیغاتی خود به‌ خصوص به مناسبت نوروز به انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز فکر می‌کنند. به‌واقع هم یک انتخاب خوب است، زیرا که هم می‌تواند به‌عنوان یک هدیه ماندگار و خوب باشد و هم بسیار کاربردی است.

همه ما می‌دانیم که سررسید یا سالنامه چه کاربردی دارد! سررسید‌ها مرجعی کامل برای ارائه اطلاعات درباره تقویم روزانه یک سال است. همچنین از مدل‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر سررسید‌ها می‌توان برای یادداشت کردن روزانه، ثبت کارهای روزانه و شخصی، برنامه‌ریزی و.. استفاده کرد.

باتوجه‌ به نوع و کاربرد مخاطبانی که از سررسید‌ها استفاده می‌کنند، معمولاً شامل اطلاعات مختصر و مفیدی هم هستند که درباره یک حوزه خاص یا حوزه اطلاعات عمومی، نکاتی را به مصرف‌کننده منتقل می‌کنند.

برای مثال سررسید‌هایی که اسامی و موضوعات مختلف مثل سررسید مهندسی، تاریخی، گردشگری، مذهبی و … چاپ و منتشر می‌شود، اطلاعاتی در این حوزه به مخاطبان خود می‌دهد.

سررسید‌هایی هم که به طور عمومی چاپ و توزیع می‌شوند معمولاً حاوی اطلاعاتی مثل مهم‌ترین رویدادهای روز، تاریخ شمسی، قمری و میلادی هستند.

از آنجاییکه سررسید‌ها در طول یک سال استفاده می‌شوند و می‌توانند یک ابزار تبلیغاتی خوب هم باشند، انواع مختلفی از سررسید‌ها چاپ و توزیع شده است که کار انتخاب را برای افراد راحت‌تر کند. برخی از مهم‌ترین انواع سررسید‌ها را در ادامه همراه هم مرور خواهیم کرد.

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز از نظر سایز و ابعاد

این اقلام تبلیغاتی می‌توانند اندازه‌های مختلفی داشته باشند. بسته به اینکه چه بودجه‌ای برای تهیه سررسید در نظر دارید و می‌خواهید چه کاربردی داشته باشد اندازه‌های آنها تغییر می‌کند. مهم‌ترین اندازه‌هایی که از سررسید‌ها در بازار پیدا می‌شود به شرح زیر است:

سررسید اروپایی

سررسید‌های اروپایی کوچکترین نوع سررسید است و ابعاد آن 13 در 20 سانتیمتر می‌باشد.

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز از نظر سایز و ابعاد

سررسید رقعی

سررسید‌های رقعی از سررسید اروپایی کمی بزرگتر است. ابعاد این سررسید‌ها حدود 14 در 20 سانتیمتر است.

تنوع رنگ و مدل در هر دو نوع این سررسید‌ها بسیار زیاد است. هم می‌توانند برای کاربرد روزانه و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت استفاده شوند و هم هدیه خوبی به‌عنوان هدایای مدیریتی و تبلیغاتی است.

سررسید وزیری

سررسید‌های وزیری بزرگترین نوع سررسید است و ابعاد آن 17 در 22 سانتیمتر می‌باشد. قطع وزیری سررسیدها بسیار کاربردی هستند و به‌خاطر اینکه فضای خالی خوبی برای یادداشت دارند و می‌توانند به‌عنوان یک دفتر هم استفاده شوند استقبال خوبی از آنها می‌شود.

عموما این سررسید ها دارای اطلاعات مختلفی مثل اطلاعات ضروری، دفترچه تلفن، بخشی برای یادداشت و … هستند. تنوع طرح، رنگ، مدل هم در این سالنامه‌ها بسیار زیاد است و معمولاً همراه با یک خودکار یا قلم یادداشت ترکیبی بسیار خوب و قابل‌توجه به‌عنوان هدیه تبلیغاتی خواهد شد.

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز از نظر نوع جلد

تمام سررسید‌هایی که در بازار وجود دارند با دو نوع جلد ساخته می‌شوند:

  • جلد نرم
  • جلد سخت

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز جلد سخت استحکام بیشتری دارند، معمولاً برای سررسید‌های در اندازه‌های وزیری و کاربردهای رسمی‌تر استفاده می‌شوند و جلد نرم نیز عموما برای سررسیدهای اروپایی و رقعی که فانتزی‌تر و غیر رسمی‌تر هستند استفاده می‌شود.

تقویم‌ رومیزی

یکی دیگر از پرمصرف‌ترین انواع سررسید‌ و تقویم مناسب نوروز، تقویم‌های رومیزی است. معمولاً شرکت‌ها برای تهیه هدیه‌های تبلیغاتی از بین انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز، به اولین گزینه‌ای که فکر می‌کنند تقویم رومیزی است. بخصوص اگر قرار باشد یک ست مدیریتی کامل و کارآمد را به‌عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کنند.

البته تنوع این دسته از سررسید‌ها فقط به ست‌های مدیریتی خلاصه نمی‌شود. انواع سررسید‌های رومیزی آنقدر در بازار زیاد و گسترده است که شما با هر سلیقه و هدفی که دنبال تقویم بگردید، می‌توانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید. از انواع تقویم‌های فانتزی گرفته تا تقویم‌های مینیمال که ساده‌تر و خاص‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: رسالت و هویت هدایای تبلیغاتی چیست؟

تقویم جیبی یا پالتویی

معمولاً برای دانشجوها، دانش‌آموزان یا افرادی که در رفت‌وآمد بیشتری هستند، تقویم‌های جیبی یا پالتویی گزینه بهتری است. اندازه‌های کوچکی دارند به حدی که بتواند به‌راحتی در جیب یک پالتو یا مانتو و کیف جا شود.

اطلاعات مهمی مثل تاریخ و وقایع روز در آنها نوشته شده و یک فضای محدود هم برای یادداشت‌هایی مثل کارهای روزانه در بعضی از مدل‌های این تقویم‌ها تعبیه می‌شود.

تقویم‌های دیواری

آخرین نوع از انواع سررسید‌ها تقویم‌های دیواری است. این تقویم‌ها هم در جایگاه خود بسیار پرطرفدار هستند و می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند. معمولاً کمتر از دیگر تقویم‌ها به آنها توجه می‌شود زیرا که به‌اندازه تقویم رومیزی یا تقویم رقعی و وزیری در دسترس و راحت نیستند، اما همچنان تنوع طرح‌ها و مدل‌های آنها باعث شده تا مورد قبول سلیقه مصرف‌کنندگان زیادی باشد.

انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز

تهیه انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز

درباره سررسید‌ها، انواع آنها و کاربردهایی که هریک از این سررسید‌ها دارند صحبت کردیم. به‌طورکلی تقویم‌ها یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی مناسب نوروز هستند که بیشتر سازمان و شرکت‌ها از آنها استفاده می‌کنند. یک هدیه بسیار کاربردی، به‌صرفه و ارزان‌قیمت که می‌تواند برای تصویرسازی مثبت در ذهن مخاطبان و مشتریان هم مؤثر باشد.

با نزدیک شدن به روزهای آغازین سال جدید، اگر دنبال خرید انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز هستید، سری به فروشگاه تبلیغاتی حس هفتم بزنید و از میان تنوع بسیار محصولات و سررسید‌هایی که در فروشگاه ما می‌بینید، هدیه مناسبتان را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد رنگ و حس در هدایای تبلیغاتی


سوالات متداول

آیا امروزه سررسید و تقویم ها مانند گذشته کاربرد دارند؟

سررسید و تقویم ها هنوز هم مانند گذشته کاربرد دارند، نوشتن کارهای روزانه در سررسید ها و برنامه ریزی های روزانه،ماهانه و سالانه را نیز می توان با آنها انجام داد و کاربرد آنها نسبت به گذشته کم رنگ نشده است

پرکاربرد ترین نوع سررسید ها کدام است و چرا؟

سررسید های جیبی و سررسید های رومیزی به عنوان پرکاربرد ترین نوع سررسید و تقویم می‌باشد، چرا که دائم قابل استفاده هستند و همیشه در مقابل چشمان قرار دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *