هدیه

با مدل های متنوع سررسید و تقویم آشنا شوید

با مدل های متنوع سررسید و تقویم آشنا شوید

این روزها بازار هدایای تبلیغاتی بسیار داغ است و کسب‌وکارهای بسیاری از این فرصت طلایی برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می‌کنند. سررسید و تقویم از جمله هدایایی هستند که تقریبا همه افراد آن‌ را می‌پسندند و از دریافت آن رضایت خواهند داشت.

از افرادی با سمت‌های بالای مدیریتی تا افراد عادی معمولا از سررسید و تقویم برای ثبت رخ‌دادها یا بسیاری از امرور دیگر استفاده می‌کنند. به‌همین علت شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری تمایل دارند انواع سررسید و تقویم را به مناسبت‌های مختلف هدیه دهند.

این هدایای تبلیغاتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. به‌همین علت تنوع گسترده‌‌ای از این محصولات دیده می‌شود. قدم نخست برای خرید چنین هدایایی آن است که با انواع و اقسام آن‌ها آشنایی داشته باشید.

در طول مقاله پیش‌رو تلاش کرده‌ایم بسیاری از عوامل مهم در دسته‌بندی مدل های متنوع سررسید و تقویم را بررسی کنیم و راهنمای جامعی را برای معرفی این تقویم‌های جذاب ارائه دهیم.

انواع مدل های متنوع سررسید و تقویم از نظر اندازه و سایز

این هدایای سازمانی معمولا بسته به عوامل بسیار متنوعی به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها با اندازه و سایز این نمونه‌ها در ارتباط است و شرکت‌ها به سایز و ابعاد انواع سررسید و تقویم توجه ویژه‌ای می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین نمونه‌ها از نظر اندازه را بررسی خواهیم کرد.

تقویم‌های وزیری

مدل های متنوع سررسید و تقویم معمولا در اندازه‌های متوسط 17 در 24 سانتی‌متری طراحی و چاپ می‌شوند که اندازه‌ای در حدود برگه B5 است. این قبیل سررسیدها بسیار پرطرفدار هستند و کارآیی بالایی در میان مخاطبان دارند. به‌همین علت بسیاری از شرکت‌ها از آن‌ها برای جلب رضایت افراد استفاده می‌کنند.

انواع مدل های متنوع سررسید و تقویم از نظر اندازه و سایز

معمولا کاغذ 70 گرم در تولید تقویم‌های وزیری به‌کار گرفته می‌شود و علاوه‌بر صفحاتی که به تبلیغات شما می‌پردازد، اطلاعات ضروری، بخشی برای یادداشت، دفترچه تلفن و بسیاری از بخش‌های دیگر در این تقویم‌ها دیده می‌شود. این تقویم‌ها سالانه هستند و به سال‌نامه نیز شهرت دارند. تنوع در طرح و رنگ این سال‌نامه‌ها بسیار است و همین مسئله تهیه آن‌ها را به‌عنوان هدایای تبلیغاتی مناسب کرده است.

تقویم‌ رومیزی

در میان انواع سررسید و تقویم ، مدل‌های رومیزی نیز طرفداران بسیاری دارد و معمولا گزینه مناسبی برای هدایای مدیریتی محسوب می‌شوند. این روزها بسیاری از شرکت‌های طراح هدایای سازمانی نمونه‌های متنوع و جذابی از این تقویم‌های رومیزی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود کسب‌ و کارهای فراوانی از آن‌ها به‌عنوان هدایای سازمانی استفاده کنند.

البته تنوع در این حوزه نیز دیده می‌شود و معمولا این امکان در اختیار شما قرار دارد که با توجه به جنسیت، سن و شخصیت مخاطبان موردنظرتان انواع متنوعی از آن‌ها در رنگ، طرح و حتی مدل سفارش دهید. همانطور‌که از نام آن‌ها مشخص است، انواع سررسید و تقویم رومیزی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که به‌راحتی روی میز قرار بگیرند.

سررسیدهای رقعی

سررسیدهای رقعی انواع دیگری از تقویم‌ها هستند که معمولا اندازه‌های کوچک‌تری نسبت به نمونه‌های وزیری دارند. اگر بخواهیم اندازه دقیقی از این سررسیدها عنوان کنیم باید بگوییم که آن‌ها در ابعاد یک کاغذ A5 هستند و اندازه 15 در 21 سانتی‌متری دارند.

این سررسیدهای جذاب و شیک نیز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظاهر فوق‌العاده مدرنی دارند و برخی از انواع آن‌ها به تقویم‌های اروپایی نیز شناخته می‌شوند. تنوع در طرح و رنگ این نمونه‌ها نیز به‌وفور دیده می‌شود و این اقلام نیز به‌عنوان هدایای مدیریتی و البته برای طیف وسیعی از مخاطبان مناسب هستند.

تقویم‌های رحلی ویژه مدیران

رحلی نیز در ابعاد و اندازه یک کاغذ A4 در حدود 21 در 28 سانتی‌متر طراحی می‌شود. این قبیل سررسیدها معمولا طراحی ویژه‌ای دارند و معمولا با توجه به نیازها و خواسته‌های سفارش‌دهندگان به‌منظور هدایای مدیریتی تولید می‌شود. از آنجاییکه این مدل‌ها بسیار خاص و منحصربه‌فرد هستند. از آن‌ها به‌عنوان مدل های متنوع سررسید و تقویم مجلل و تشریفاتی نام برده می‌شود و به‌ آن‌ها سررسیدهای مدیریتی نیز گفته می‌شود.

سررسیدهای جیبی و پالتویی

گستردگی تنوع در طراحی مدل های متنوع سررسید و تقویم به همین‌جا محدود نمی‌شود و معمولا مدل‌های کوچک‌تری نیز تولید می‌شود؛ چراکه افراد بسیاری ترجیح می‌دهند امکان به‌ همراه داشتن تقویم‌های خود را داشته باشند. دراین‌صورت وجود سایز و ابعاد بزرگ دیگر نمونه‌ها عملا ناکارآمد خواهد بود.

معمولا این مدل از سررسیدها با نام‌های مختلفی نظیر جیبی یا پالتویی شناخته می‌شوند که هر یک اندازه‌های خاصی را به خود اختصاص می‌دهد. به‌عنوان مثال سررسید پالتویی ابعاد 12 در 17 سانتی‌متری دارد.

درحالی‌که تقویم‌های جیبی در دو سایز 15 در 10 و 10.5 در 14.8 سانتی‌متر هستند. مدل‌های پالتویی همچنین دارای انواعی هستند که به آن‌ها پالتویی کوتاه و بلند نیز گفته می‌شود.

سررسیدهای جیبی و پالتویی

دسته‌بندی انواع سررسید و تقویم براساس نوع جلد

علاوه‌بر سایز و ابعاد یک سررسید، معمولا عوامل دیگری نیز در ایجاد دسته‌بندی‌های متنوع در این حوزه موثر هستند. از جمله آن‌ها باید به نوع جلد اشاره داشت. از آنجایی‌که انواع سررسید و تقویم به‌عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شوند.

جلد و پوشش آن‌ها بسیار اهمیت دارد و درواقع ظاهر این محصول را مشخص می‌کند. به‌همین دلیل بسیاری از انواع جلدهای لوکس معمولا برای سررسیدهایی که به‌عنوان هدایای مدیریتی کاربرد دارند استفاده می‌شود.

از مواد اولیه مختلفی در طراحی جلد سررسیدها استفاده می‌شود که باید به چرم، سلفون، گالینگور، چرم مصنوعی یا ترمو اشاره کرد. هریک از این جلدها مزایای متفاوتی دارند و ظاهر منحصربه‌فردی را به تقویم‌ها می‌بخشند.

به‌عنوان مثال در جلدهای سلفونی امکان درج لوگو و برند به‌صورت طلاکوب و خدماتی مانند یووی وجود دارد. همچنین سررسیدهایی با جلد چرم طبیعی یا مصنوعی در برابر لکه، آب و حرارت مقاومت بالایی دارند و از طرفی باعث جذابیت‌های ظاهری در این محصول می‌شوند و آن را به یک گزینه عالی برای هدایای تبلیغاتی تبدیل می‌کند. همچنین چرم مصنوعی باعث به‌وجود آمدن جلد لطیف و زیبایی برای تقویم می‌شود.

از طرفی این فرصت طلایی در اختیار سفارش‌دهنده قرار دارد که مدل‌هایی با طراحی برجسته را برای مخاطبان خاص خود درخواست دهد. این مسئله نیز کاملا به نوع مواد اولیه‌ای که در تولید این جلدها به‌کار گرفته می‌شود بستگی دارد.

در این مقاله درباره اسرار جاودانگی نوروز و یلدا بخوانید.

آیا کیفیت کاغذ در مدل های متنوع سررسید و تقویم اهمیت دارد؟

هنگام سفارش انواع سررسید و تقویم باید در نظر داشته باشید که نوع کاغذ به‌کار رفته در این اقلام نیز اهمیت دوچندان دارد. درصورتی‌که می‌خواهید هدایای سازمانی ماندگار و همیشگی را سفارش دهید، بهتر است از انواع باکیفیت کاغذ استفاده کنید. معمولا دو نوع کاغذ تحریر و کرم در ساخت انواع سررسید مصرف می‌شود که هر یک ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند.

به‌کارگیری کاغذ تحریر به‌علت رنگ مغزی سفید آن بسیار رایج است. معمولا از گرماژ 70 گرم در طراحی انواع سررسید و تقویم استفاده می‌شود. این درحالیست که کاغذ کرم که به کاغذ قرآنی مشهور است، رنگ مغزی کرمی دارد و نسبت به دیگر نوع کاغذ گران‌تر است.

البته گران بودن آن به ویژگی خاصی از این کاغذها اشاره دارد که باعث می‌شود چشم هنگام مطالعه خستگی کمتری داشته باشد، چراکه انعکاس نور کمتری را به چشم باز می‌گرداند.

رنگ‌بندی چاپ در انواع سررسیدها

جالب است بدانید سررسیدها از نظر رنگ‌بندی صفحات داخلی نیز به دو دسته تک رنگ یا دو رنگ تقسیم می‌شوند. منظور از تک رنگ بودن سررسید آن است که معمولا از یک رنگ برای طراحی و چاپ اطلاعات مختلف صفحات استفاده می‌شود. البته طیف رنگی این رنگ منحصربه‌فرد در صفحات در دسترس قرار دارد که طبق سلیقه طراح و البته سفارش‌دهنده خواهد بود.

اگر قصد خرید هدایای تبلیغاتی صنایع دستی را دارید ما به شما صنایع دستی مسی را پیشنهاد میدهیم.

از طرفی طراحی سررسید با دو رنگ نیز با به‌کارگیری دورنگ متفاوت انجام می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که هر دو رنگ به‌صورت یکجا در طراحی صفحات استفاده نمی‌شوند و کاربرد آن‌ها به شیوه ترکیبی نخواهد بود.

به‌همین علت زمانیکه از چاپ انواع سررسید و تقویم سخن می‌گوییم منظور اصلی نوع رنگ‌بندی است که در نفیس‌شدن آن تأثیر بسیاری دارد. این مسئله کاملا به سلیقه و البته اهداف تبلیغاتی شما بستگی دارد.

رنگ‌بندی چاپ در انواع سررسیدها

صحافی چه تأثیری در طراحی و تولید انواع تقویم دارد؟

علاوه‌بر تمامی ویژگی‌های مطرح‌شده درخصوص طراحی و تولید مدل های متنوع سررسید و تقویم ، اینکه این صفحات چگونه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند نیز اهمیت دارد. به این فن در تولید تقویم، صحافی گفته می‌شود که معمولا درخصوص سررسید و تقویم‌ها به سه شکل دوخت، کلاسوری، فنری یا فنر دوبل انجام می‌شود. هریک از آن‌ها معمولا باعث شکل‌گیری مزایایی در انواع سررسید و تقویم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی

بیشتر سررسیدهای موجود در بازار از نوع دوختی هستند و معمولا براساس آنکه نوع دوخت با چه کیفیت انجام می‌شود معمولا قیمت‌های متنوعی دارند. در مدل فنری، معمولا صفحات سررسید پانچ می‌شود و سپس توسط فنرهای خاصی که با طرح و مدل‌های متنوعی هستند، مزین می‌شوند.

این قبیل سررسیدها معمولا گران‌تر از دیگر نمونه‌ها هستند. فنر دوبل نیز نوع دیگری از فنری کردن تقویم‌ها و سررسید است که معمولا برای طراحی و تولید تقویم‌های رومیزی کاربرد دارد.

سررسیدهای کلاسوری دقیقا مانند کلاسور هستند و امکان کم یا زیاد کردن صفحات در آن‌ها وجود دارد. معمولا برگه‌های سررسید با استفاده از گیره‌های فلزی به جلد محکم می‌شوند. شما براساس سلیقه‌شناسی مخاطبان این فرصت را دارید که از این مدل‌ها برای چاپ انواع سررسید بهره ببرید.

مدل های تنوع سررسید و تقویم نفیس حس هفتم

مدل های متنوع سررسید و تقویم که به‌عنوان رایج‌ترین هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شوند بسیار متنوع هستند و معمولا از جنبه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. به‌عنوان مثال این اقلام از نظر اینکه چه ابعاد و سایزی دارند به نمونه‌های رحلی، وزیری، اروپایی، جیپی و پالتویی تقسیم می‌شوند که اندازه برگه‌ها و جلد هریک از این مدل‌ها کاملا متفاوت است.

همچنین معیارهای دیگری نیز در دسته‌بندی سررسید و تقویم‌ها در نظر گرفته می‌شود. از جمله آن‌ها باید به نوع چاپ و رنگ‌بندی صفحات، جنس و کیفیت کاغذ، نوع صحافی و تنوع در جلد تقویم اشاره کرد. حس هفتم با گردآوری تنوع قابل‌قبولی از این هدایای سازمانی و هدایای مدیریتی کار شما را برای انتخاب آسان کرده است.


سوالات متداول

مزایای اهدای تقویم و سررسید تبلیغاتی چیست؟

سررسید و تقویم یکی از وسایل پرکاربرد و همیشه در دسترس است و هر لحظه مورد استفاده قرار می گیرند، وسیله ای هم که کاربرد زیاد داشته باشد بهترین انتخاب برای هدیه دادن هدفمند می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *