هدیه

اهمیت و تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب

اهمیت و تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب

هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین راه‌های ارتباطی شما و مخاطبان کسب و کارتان می‌باشند. چرا که نه تنها هدایا سرشار از مهر و پیام‌های محبت‌آمیز هستند و دل مخاطب را میربایند، بلکه به او اثبات میکنند شما چقدر برایش ارزش و اهمیت قائل هستید.

این نکته را نیز که هدایای تبلیغاتی بهترین روش برای بازگو کردن داستان و رسالت برند شما برای مخاطب است را نباید نادیده گرفت. هدایا به شیواترین و زیباترین شکل به مخاطب از شما خواهند گفت و تصویری بسیار شفاف و واضح و فراموش ناشدنی از شما در ذهن آنها شکل خواهند داد.

خلق یک رابطه مستمر و صمیمانه همراه با انتقال احساس اعتماد و دلگرمی نسبت به شما و کسب و کارتان از مهم‌ترین دستاوردهای ست هدیه تبلیغاتی می‌باشند. شما اگر نتوانید با صرف هزینه چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ زمان و دقت و انرژی، به این مهم دست یابید استراتژی هدایای تبلیغاتی شما با شکست مواجه خواهد شد.

پس بسیار ضروری و مهم است که در چگونگی آماده سازی هرچه بهتر آنها دقت و وسواس کافی به خرج دهید. چه در انتخاب نوع هدیه و کیفیت و کاربردی بودن آن برای مخاطب و چه در طراحی بسته‌بندی زیبا و شکیل.

ظاهر هدایای تبلیغاتی و میزان تاثیر آن

همیشه به یاد داشته باشید که آنچه مخاطب در نگاه اول پس از دریافت هدایای تبلیغاتی با آن مواجه میشود و بر روی او تاثیر خواهد گذاشت ظاهر و بسته بندی هدایای تبلیغاتی شماست.

به همین خاطر این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد که شما چطور و چگونه و با چه کیفیتی هدایا را تقدیم مخاطبان خود کنید. یک هدیه تبلیغاتی اثربخش و تاثیرگذار از همان لحظه نخست بر دل مخاطب خواهد نشست و احساستی خوشایند را در آنها جاری خواهد ساخت.

ظاهر هدایای تبلیغاتی و میزان تاثیر آن

بسته بندی هدایای تبلیغاتی درست آن وجه تمایزی میتواند باشد که هدایای شما را نسبت به سایر هدایای تبلیغاتی متفاوت جلوه خواهد داد. هرچقدر ایده‌های خلاقانه‌تر همراه با نوآوری‌های بیشتری را در این مورد به کار بگیرید برند شما در ذهن مخاطب بسیار متفاوت‌تر و اثربخش‌تر ثبت خواهد شد.

ویژگی های بهترین بسته بندی برای هدایا

در بسته بندی هدایای تبلیغاتی ابعاد و جوانب بسیاری را باید مدنظر قرار دهیم که هر کدام به تنهایی میتواند به گونه‌ای متفاوت در ذهنیت مخاطب نسبت به شما و کسب و کارتان تاثیر بگذارد.

طراحی و رنگ‌بندی بسته بندی‌ها

از نکات بسیار مهم و تاثیرگذاری است که ذهن مخاطب را نسبت به شما و برندتان آشناتر خواهد ساخت. چنانچه شما برای بسته‌ بندی هدایا از رنگ‌ها و طرحی که مرتبط با برند و نام تجاری شماست استفاده کنید.

این موضوع باعث خواهد شد که ذهن او آنقدر با هویت شما خو بگیرد که در هر کجای دیگر هم با این طرح و رنگ‌ها مواجه شود شما را بشناسد و به یادتان بیفتد. یعنی شما توانسته‌اید تمامی ویژگی‌های ظاهری و نمادهای بصری خود را در ذهن مخاطب بسیار محکم و به یاد ماندنی تثبیت کنید و این موفقیتی بزرگ برای شما خواهد بود.

کیفیت و استحکام بسته بندی

گاه ممکن است که شما مجبور به ارسال هدایای خود به شهرهای دور و نزدیک باشید. بسته بندی هدایای شما باید آنقدر محکم و نفوذ ناپذیر باشد که هدیه در کمال صحت و سلامت به دست مخاطب شما برسد.

بسته هدایایی که پس از گذشتن از شهرهای بسیاری در حین حمل و نقل دچار له شدگی و پارگی شده باشند برای مخاطب جلوه خوبی نخواهند داشت و او در لحظه اول احساسات ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد. همچنین این امکان وجود دارد که در حین حمل و تکان‌های جاده‌ای، خود هدایا نیز آسیب ببینند که بسیار برای مخاطب ناراحت کننده و نامطلوب میباشد.

بیشتر بخوانید: آداب دریافت هدایای تبلیغاتی از سوی مخاطبان

البته این نکته فقط برای مخاطبین شهرهای دیگر شما صدق نمیکند. بسته بندی هدایا باید به گونه‌ای طراحی شوند که با هر فاصله و هر مسافتی، مخاطب هدایا را کامل و بی‌نقص دریافت کند.

پس بسیار هوشمندانه و مدبرانه میباشد که با توجه به مقصد هدایا، بسته بندی‌های متناسبی را طراحی نمایید تا اگر مخاطب شما کیلومترها دورتر از شما هدیه را دریافت کرد، شگفت زده شود از این همه دقت و وسواسی که برای آنها و حال خوب آنها به خرج داده‌اید.

ویژگی های بهترین بسته بندی برای هدایا

نگهداری و حفاظت از هدایای تبلیغاتی

گاهی پیش می‌آید که شما هدایا را آماده نموده‌اید ولی به دلیل نرسیدن زمان ارسال و یا به هر دلیل دیگری مانند به تعویق افتادن زمان نمایشگاه جهت فروشگاه هدایای تبلیغاتی، به ناچار باید چند روزی آنها را در انبار خود نگهداری کنید.

باید جنس بسته‌بندی هدایا را به گونه‌ای انتخاب کنید که در حین نگهداری در انبار از هرگونه آسیبی در امان بمانند و در صورت نشستن آلودگی بر سطح آنها بتوان به راحتی آنها را از بین برد. این نکته‌ای است بسیار حائز اهمیت که عدم توجه به آن، نتایج خوبی را به بار نخواهد آورد.

زیبایی و چشم نوازی بسته بندی هدایای تبلیغاتی

به محض اینکه مخاطب شما جهت دریافت هدیه‌ای سرشار از مهر از سوی شما غافلگیر میشود آنچه او را به وجد خواهد آورد زیبایی و شکیل بودن بسته بندی و ظاهر هدیه میباشد.

پس بسیار شایسته است که در این مورد وسواس و خلاقیت کافی به خرج دهید تا از همان لحظه نخست احساسات دلنشین و دلچسبی را در جان و دل مخاطب به وجود آورید.

متناسب بودن بسته بندی با هدیه تبلیغاتی

این امر بسیار مهم میباشد که شما در تهیه بسته بندی هدایا به نوع هدیه‌ای که قصد اهدای آن را دارید توجه کافی داشته باشید. اهدای یک ست دیجیتال حرفه‌ای و یا هدایای نفیس صنایع دستی در یک ساک پارچه‌ای اصلا وجه خوبی به وجود نخواهد آورد.

همچنین از نظر حجم و ابعاد نیز این نکته باید مورد توجه قرار گیرد. شما نباید یک خودنویس زیبا و خوش دست را درون یک بسته بندی بزرگ و غیرمتناسب قرار دهید.

همچنین در مورد هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی برای مخاطب به دلیل بازدید از غرفه‌های متعدد، بسیار راحت‌تر خواهد بود. اگر از بگ‌های شکیل و زیبا و یا ساک‌های پارچه‌ای که به زیبایی در طرح و رنگ‌های شایسته تهیه شده‌اند برای اهدای هدایای خود استفاده نمایید. البته کیفیت و استحکام و زیبایی همیشه باید لحاظ شود.

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به دلیل بالا رفتن سطح آگاهی و دانش مخاطبان شما در ارتباط با مشکلات زیست محیطی حاصل از این مواد، اصلا توصیه نمیشود.

چرا که علاوه بر آنکه شما به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای نه تنها مسئولیت اجتماعی خود را به جا نیاورده‌اید. در چشمان مخاطب هم برندی بی‌ملاحظه و بی‌تدبیر قلمداد خواهید شد.

هیچ گاه از یاد نبرید که اولین احساسی که پس از دریافت هدیه تبلیغاتی، مخاطب شما دریافت خواهد کرد از راه چشمان او خواهد بود و این احساس سیگنال و پیامی را به مخاطب شما انتقال خواهد داد که چقدر برای او و جایگاه او اهمیت و ارزش قائل هستید.

بیشتر بخوانید: انواع سررسید و تقویم مناسب نوروز


سوالات متداول

مهم ترین ویژگی هایی که یک بسته بندی خوب دارد چیست؟

بسته بندی یک هدیه تبلیغاتی بسیار مهم است، چیزی که بسیاری از افراد موثع خرید به این موضوع توجه نمیکنند، هدیه تبلیغاتی باید مقاوم باد تا موقع ارسال مشکلی پیش نیاید، زیبا باشد و مناسب هدیه باشد، رنگبندی و زیبایی نیز یکی از مهم ترین ویژگی های بسته بندی هدایا است

آیا هدیه تبلیغاتی نیاز به بسته بندی زیبا دارد؟

هدایای تبلیغاتی باید بسته بنید زیبایی داشته باشد، چراکه نگاه اول بسیار تاثیرگذار است پس یک بسته بندی زیبا می تواند حس خاصی را در دل مخاطبان هدیه ها ایجاد کند و زیبایی بسته بندی ارتباط مستقیم با اهمیت دادن شما به مخاطبان دارد که هرچه بسته بنید زیبا باشد، مخاطبان حس بهتری از شما دریافت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *