هدیه

صنایع دستی نماد عشق، هنر و فرهنگ ایرانی

صنایع دستی نماد عشق، هنر و فرهنگ ایرانی

ایران همواره به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان شناخته می‌شود. سرزمینی برای اقوام متفاوت که از نظر فرهنگ، سبک زندگی و سنت، در طول تاریخ از هنر متنوعی برخوردار بوده است. صنایع دستی نماد عشق، هنر و فرهنگ ایرانی، هر یک داستان یک اقلیم و قومی را در ایران پهناور روایت می‌کند و از این حیث خاص و ارزشمند است.
صنایع دستی ایرانی به دلیل قدمت، زیبایی، دوام و تنوع بسیار شناخته می‌شوند. اشکال مختلف هندسی، نقش و نگار حکاکی شده یا شکل گیاهان و حیوانات بافته شده با مواد محلی خاص برای هر منطقه، با الهام از محیط طبیعی، مردم را به یاد باغ‌های رنگارنگ ایرانی می‌اندازد. زیبایی چشم نواز این هنر سرتاسر یادآور آیین و خاطرات گذشته‌ است، که در دل مردم نهادینه شده است.

تفکر بی‌نظیر در طراحی و ساخت صنایع دستی ایرانی در عین خاص بودن، متنوع است. مینا کاری، الماس کاری، فیروزه کاری، ترمه، خاتم روی چوب و مس، ملیله کاری و قلمکاری از بنام‌ترین نمونه‌هایی است که در این طیف گسترده جایگاه ویژه‌ای دارند. هنرمندان گاه با ترکیب این هنر خالق آثاری بدیع و منحصر به فرد می‌شوند که ارزش آن را دوچندان نیز خواهد کرد. همچنین انواع کلاسیک و کهن الگوی صنایع دستی نیز به عنوان گزینه‌ی متداول در میان علاقه‌مندان به این صنعت وجود دارد.

صنایع دستی نماد عشق، هنر و فرهنگ ایرانی، کاربرد صنایع دستی

تقریبا در هر خانه ایرانی به واسطه یک فرهنگ غنی، می‌توان نشانه‌هایی از این صنایع دستی زیبا را دید. یک قاب، ساعت، گلدان، ظروف سفالی، جعبه‌های پذیرایی و امثال این محصولات نمونه‌های بارزی هستند که صنایع دستی ایرانی در آن به‌کار گرفته شده است. حس زیبایی که به وسیله این صنایع دستی تبلیغاتی خاص منتقل می‌شود، مفاهیم والایی را تداعی می‌کند. یک حس نوستالژیک به همراهی جذابیتی ظاهری، هنر ایرانی را غیر قابل جایگزین می‌کند.

علی‌رغم گذر زمان، این دست‌سازه‌های ارزشمند همچنان پرطرفدار و دوست داشتنی هستند. این علاقه زیاد به کاربردی شدن این صنعت کمک بسیاری کرده است، چنان که به عنوان یک هدیه کاملا انتظارات را برآورده می‌کند. هدیه‌ای کاملا ایرانی و برخاسته از تاریخ هنر ایرانی، که برای سلایق و افراد مختلف خوشایند خواهد بود. علاوه بر این ارزش والا، دریافت این چنین هدیه‌ای در یادآوری حس نیک شما، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.


حتی در مرحله پیشرفته‌تر، از صنایع دستی می‌توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استثنایی نیز یاد کرد. دارا بودن این چنین ویژگی‌های منحصر به فرد در کنار حس خوبی که به عنوان یک هدیه منتقل خواهد کرد، صنایع دستی ایرانی را به یک هدیه تبلیغاتی خاص تبدیل می‌کند.

چرا که به اندازه کافی ارزشمند هستند و بدون ایجاد کمترین تغییر و شخصی‌سازی قابل استفاده خواهند بود. هدیه‌ای کار آمد به ویژه برای مدیران، اساتید، پزشکان، همکاران یا دوستان که شما و تجارتتان را نیز برایشان تداعی کند.