هدیه

خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست

خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست

به طور یقین خودکار از نمونه‌ ابزارهایی است که در کنار بسیاری از ما حضور دارد. ابزار تحریری، ساده و دلنشین که در بسیاری از مواقع روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شناخت خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست :‌خودکار‌های دوست‌دار محیط زیست را بهتر بشناسیم اما این خودکار از کجا می‌آید و مهم‌تر از آن در نهایت چه خواهد شد و پس از اتمام کارایی چه آینده‌ای در انتظارش است؟!

می‌دانم من تنها کسی نیستم که هنوز با خودکار می‌نویسم. بنابراین اجازه دهید در این باره صحبت کنیم که “چگونه می‌توانیم به این ابزارهای دوست داشتنی وفادار بمانیم و در عین حال دوست‌دار محیط زیست باشیم؟”

ممکن است برای فرزندان خود لوازم تحریر مدرسه خریداری کنید، لوازم اداری را برای خودتان تهیه کنید یا به عنوان یک کسب‌وکار قلم‌های تبلیغاتی را در برنامه بازاریابی خود داشته باشید. به این ترتیب بهتر است کمی آگاهی خود را از این ابزار ساده بالاتر ببرید. چرا که تاثیرات بزرگی با همین میزان آگاهی شما اتفاق خواهد افتاد؛ معمولاً وسایل آگاهانه انتخاب نمی‌شوند. مگر در شرایط خاصی که نیاز به مدل خاصی باشد. انتخاب از میان چند گزینه مشابه صورت می‌گیرد و حقیقتا این خیلی انتخاب دلچسبی نیست!

برای خرید خودکار تجدید پذیر شما می توانید با مشاورین حس هفتم در ارتباط باشیداجازه دهید واضح‌تر بگویم. اگر ما به‌طور دقیق و آگاهانه وسایل نوشتن خود را انتخاب کنیم، به کاهش ضایعات پلاستیکی و مواد سمی کمک می‌کنیم. چطور؟

خودکار پلاستیکی بهتر است یا خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست

خودکار پلاستیکی یکی از رایج‌ترین ابزارهای نوشتن در جهان است. حتی با وجود رایانه‌ها و گوشی موبایل که گاهی جایگزین به شمار می‌آیند، خودکار هنوز هم برای امضای اوراق کاغذی یا یادداشت برداری استفاده می‌شود. اگر وابستگی زیادی به قلم‌ها دارید، بارها تجربه کرده‌اید که روزی جوهر تمام می‌شود و زمان دور انداختنش فرا می‌رسد.

مسئله این است که بدون حذف اجزای فلزی آنها و استفاده از پلاستیک خاص، قلم‌های پلاستیکی در واقع قابل بازیافت نیستند. قلم‌هایی که شما استفاده می‌کنید در نهایت به محل دفن زباله خواهند رسید. حالا بد نیست به گستردگی استفاده از خودکار در سراسر دنیا فکر کنید. براساس آمار فقط در آمریکا، هر ساله 1.6 میلیارد قلم استفاده می‌شود. این میزان پلاستیک انباشته شده به شدت برای محیط زیست مخرب خواهد بود.

خودکار پلاستیکی بهتر است یا خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست

به عنوان یک مصرف‎‌کننده خودکار، یا تجارتی که از هدایای تبلیغاتی همچون خودکار و روان‌نویس تبلیغاتی استفاده می‌کنید، به انتخاب خود دقت کنید. خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست، که به عنوان خودکار سبز یا قابل بازیافت نیز شناخته می‌شوند از تمامی این مشکلات جلوگیری می‌کنند.

به این صورت نقش مهمی در حفظ چرخه بازیافت و ایجاد محیطی پاک داشته باشید. خوشبختانه امروزه این ابزار به عنوان هدایای تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که هم ظاهر جذاب و متفاوتی دارد، هم استاندارد است و به اعتبار کسب‌وکارها می‌افزاید. در ادامه نیز به برخی از انواع این هدایای دوست‌دار محیط زیست اشاره می‌کنیم.

قلم‌های کاغذی بازیافتی

بخش عمده این قلم‌ها از کاغذ بازیافت شده با خلوص 100%، به همراه کمی چوب و پلاستیک قابل بازیافت تا 98٪ ساخته شده است. این خودکار هم از مواد بازیافتی ساخته شده و هم نهایتا قابل بازیافت و بازتولید خواهد بود. همچنین اگر بیشتر اهل استفاده از مداد هستید، می‌توانید مدادی را که از کاغذ بازیافت شده ساخته شده را انتخاب کنید.

نمونه ویژه و پرطرفداری از خودکار که ویژگی‌های جذابی برای کاربر در اختیار می‌گذارد. جنس این خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست از انواع مواد قابل تجزیه در محیط زیست است. بنابراین پس از اتمام عمر به راحتی جذب محیط خواهد شد. اما ویژگی جالب این خودکار دارا بودن محفظه‌ای حاوی بذر است. به این ترتیب اتمام عمر خودکار با تولد یک گیاه همراه خواهد بود.

خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست از جنس ذرت زیست تخریب پذیر

این قلم‌ها از نوعی ترکیب نشاسته ذرت ساخته شده‌اند. آن‌ها تفاوت چندانی با قلم‌های یک‌بار مصرف معمولی ندارند. به این دلیل که پس از اتمام جوهر نگرانی برای دور انداختن وجود ندارد.

خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست از جنس ذرت زیست تخریب پذیر

نشاسته ذرت تجزیه پذیر، پس از حدود یک سال تجزیه می‌شود. این انتقال از قلم‌های پلاستیکی سنتی به آن‌هایی که سازگار با محیط زیست هستند باعث ایجاد وقفه در محل‌های دفن زباله می‌شود و نهایتا پس از یک سال اثری باقی نخواهد ماند.

مدادهای روزنامه‌ بازیافت شده

مدادهای چاپی سفارشی ساخته شده از روزنامه‌های بازیافت شده جذاب هستند. یک ورق روزنامه بازیافت شده سه عدد از این مدادها را می‌سازد. به روزنامه‌های قدیمی فرصتی می‌دهد و از استفاده چوب جدید جلوگیری می‌کند! شگفت انگیز است که علاوه بر حفظ محیط زیست به حفظ سرمایه نیز کمک می‌کند.

قلم های بطری آب بازیافت شده

خودکارهای مختلفی که از بطری آب بازیافت شده ساخته می‌شود. در واقع استفاده مجدد از بطری به عنوان کالایی پر مصرف، کمک بسیاری به محیط زیست خواهد کرد. با این حال، اگرچه بازیافت شده اما این قلم‌ها هنوز هم پلاستیکی هستند. در پایان عمرشان، باید آن‌ها را به یک مرکز بازیافت ویژه فرستاد یا در غیر اینصورت به محل دفن زباله ارسال شوند.

خودکار بدون جوهر

این مدل درواقع احیای تکنیک قدیمی نوشتن با فلز است که به شیوه‌ای مدرن و کاربردی طراحی شده است. خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست از فلز ساخته شده و به جای جوهر از فلز استفاده می‌کند. رنگ نوشته به خاکستری است، نوک خودکار هرگز نیاز به تیز کردن ندارد.

با این که عمر مفیدی برای استفاده از آن وجود دارد اما عملا هرگز از بین نمی‌رود و تمام نمی‌شود. جایگزینی دائمی برای قلم های پلاستیکی هستند که بسته به سلیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مداد چوبی دوست‌دار محیط زیست

مدادهای چوبی بسیار جالب و زیبا هستند. آنها طراحی شدند تا دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. هر کدام طرح منحصر به فردی دارد. برخی مدل‌ها حاوی یک بذر درونشان هستند، بنابراین وقتی به انتهای عمرشان رسیدند، مداد را در خاک می‌کارید و یک جوانه کوچک گیاه زیبا به وجود می‌آید. هرچند بهتر است که همچنان استفاده از چوب در اولویت نباشد اما برای برخی افراد این گزینه بسیار مناسب و کاربردی است.

خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست با چوب بامبو

این قلم از چوب بامبو پایدار ساخته شده است و همراه با کارتریج جوهر قابل پر کردن است. اگرچه کارتریج‌ها زباله تولید می‌کنند، اما از نظر سازگاری با محیط زیست دوستانه‌تر از قلم‌های پلاستیکی هستند. طراحی منحصر به فرد این قلم‌ها حس زیبا و شیک بودن به آن می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تاثیر صنایع دستی در معرفی برند

مداد زیست تخریب پذیر

این مداد به خصوص برای دوست‌داران چای و قهوه بسیار دوست داشتنی است چرا که از چای، قهوه، گل و گیاهان بازیافت شده تولید می‌شوند. این مدادها بدون استفاده از چوب درختان ساخته می‌شوند و در انتهای خود یک کپسول، حاوی بذر دارند.

این موارد تنها برخی از ابزار تحریر دوست‌دار محیط زیست هستند. به هیچ عنوان محدودیتی برای انتخاب در کار نیست و فقط کافی است کمی از نمونه‌های پلاستیکی همیشگی دوری کنیم.

خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست با چوب بامبو

اگر در فصل تابستان قصد خرید هدیه تبلیغاتی دارید آفتابگیر خودرو هدیه ای ویژه برای تابستان می‌باشد که می توانید آن را تهیه و اهدا کنید به مخاطبانتان.

ضروری است که هر کدام از این خودکارها را به موقع بازیابی کنید. اگرچه شاید مشکلی نباشد که یک قلم ساخته شده از ذرت تخریب پذیر را دور بیندازید، اما هنوز باید نوک فلزی‌اش را بردارید. با جمع‌آوری این فلزات کوچک و سپردنش به یک محل درست برای بازیافت، کار خود را تکمیل کنید.

استفاده از موبایل و کامپیوتر به جای خودکار و کاغذ

شاید این فکر تا حدودی درست باشد. اگرچه قطعات رایانه نیز شامل پلاستیک، مواد سمی، فلزات سنگین و همچنین کربن است. همچنین، به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی خیلی دوام ندارند. به این ترتیب بسیاری از کاربران وقتی گوشی‌شان قدیمی می‌شود، به سراغ مدل جدید می‌روند. این به روزرسانی می‌تواند دستگاه‌های بدون استفاده‌ای را باقی بگذارد. پس با کمی دقت می‌توان دریافت که این فکر چندان و هم پاک و سالم نخواهد بود.

کالاهای دوست‌دار محیط زیست تغییر بزرگی به شمار می‌روند. از نظر اقتصادی و حفظ محیط زیست تاثیرات مثبت بسیاری خواهند داشت و به گونه‌ای مدرن تلقی می‌شوند. شاید اندک زمانی نیاز باشد تا این تغییر کاملا پذیرفته شود.

اما شما از همین‌ لحظه می‌توانید با گام اول در این تغییر پیشرو باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص خودکار‌ دوست‌ دار محیط زیست با حس هفتم در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی


سوالات متداول

مزیت خودکار دوست دار محیط زیست نسبت به خودکار پلاستیکی چیست؟

خودکار دوست دار محیط زیست به عنوان هدیه تبلیغاتی می تواند نشان دهنده این باشد که شما به مخاطبانتان و سلامت آنان اهمیت میدهید، این خودکار هیچ ضضری برای طبیعت ندارد و از طرف دیگر این خودکار نسبت به بقیه خودکار ها واقعا خاص و منحصربفرد است

جنس این خودکار از چیست و چه مزیتی نسبت به خودکار پلاستیکی دارد؟

این قلم از چوب بامبو پایدار ساخته شده است و همراه با کارتریج جوهر قابل پر کردن است. اگرچه کارتریج‌ها زباله تولید می‌کنند، اما از نظر سازگاری با محیط زیست دوستانه‌تر از قلم‌های پلاستیکی هستند. طراحی منحصر به فرد این قلم‌ها حس زیبا و شیک بودن به آن می‌دهد.